وضع دارو سال آینده وضع بدتر خواهد شد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مسعود پزشکیان به صحبت با رئیس مجلس و درخواست ملاقات با رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نسبت به بودجه دارو و تجهیزات در سال آینده هشدار دادم، واقعیت این است که با برداشتن ارز دارو ما دچار مشکلات زیادی خواهیم شد و سال آینده وضع بدتر خواهد شد.

وی افزود: آنچه به عنوان مابه التفاوت ارز دارو در بودجه دیده شده، از محل هدفمندی یارانه‌ها است که هیچ ربطی ندارد، نزدیک به سه میلیارد دلار ارز دارو و تجهیزات بود که باید از این محل می‌دیدند. زیرا نرخ ارز در بازار تعیین می‌شود، با این وضعیت، در سال آینده با مشکل کمبود دارو و تجهیزات مواجه خواهیم شد. بیمارستان‌ها هم پولی برای جایگزینی نخواهند داشت. ارز نیمایی وجود ندارد، با دستور و…، نمی‌توان نرخ ارز را تعیین کرد.

به زارش مهر عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان با اشاره به یارانه دارو و تجهیزات در لایحه بودجه ۱۴۰۲ افزود: آنچه دولت برای یارانه دارو و تجهیزات اختصاص داده، ۶۹ همت است. در حالی که حداقل باید ۱۶۰ همت به عنوان مابه التفاوت ۳ میلیارد دلار ارز دارو و تجهیزات، می‌دادند تا بتوان شرایط را در سال آینده کنترل کرد، البته باید فرض کنیم که نرخ ارز در حدود ۵۰ هزار تومان باقی بماند. زیرا آنچه را در بازار ارز اتفاق می‌افتد باید قبول کنیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.