گسترش برنامه پزشکی خانواده، مهم‌ترین برنامه وزارت بهداشت در ۱۴۰۲
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سعید کریمی در اجلاس معاونان درمان دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت: اصلی‌ترین برنامه معاونت درمان وزارت بهداشت در حال حاضر اجرای نظام ارجاع در سطوح درمان است، مهم‌ترین برنامه وزارت بهداشت و دولت در سال آینده اجرای برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع است، نظام ارجاع در سطوح درمان در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت از ابتدای دی ماه امسال اجرایی شده و اشکالاتش در حال برطرف شدن است و اقدامات لازم برای اجرای کشوری نظام ارجاع در بخش درمان در این اجلاس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: ۳۰ درصد پذیرش مراکز درمانی به نظام ارجاع اختصاص می‌یابد و دستورالعمل آن نیز به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده است. ۷۰ درصد پذیرش‌ها نیز از بقیه مسیرها خواهد بود، برای تشویق مردم به اختیار کردن مسیر ارجاع، یکسری مشوق‌ها هم پیش بینی کرده ایم، زیرا در حال حاضر اجباری برای استفاده از این مسیر وجود ندارد، در نسخه ۰۳ پزشکی خانواده که در واقع یک کتاب است، تمام ریزه کاری‌های اجرایی برنامه لحاظ شده است. این نسخه به تدریج از حاشیه شهرها اجرایی خواهد شد و سپس به داخل شهرها گسترش می‌یابد.

معاون درمان وزارت بهداشت در پایان با اشاره به آماده‌باش نوروزی معاونان درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، بیان کرد: هر ساله با شروع تعطیلات و سفرهای نوروزی، آمادگی‌های بهداشتی و درمانی خیلی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، در آخرین اجلاس معاونان درمان در سال ۱۴۰۱، برنامه‌های آماده‌باش معاونت‌های درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی برای ایام نوروز و تشدید نظارت‌ها بر موسسات درمانی مرور خواهد شد تا خدمت رسانی به هم میهنان عزیز در ایام نوروز به بهترین نحو ممکن صورت گیرد.

به گزارش وبدا آخرین اجلاس معاونان درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در سال ۱۴۰۱ طی روزهای ۲۰ و ۲۱ اسفندماه در هتل قلب بیمارستان شهید رجایی تهران برگزار می‌شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.