اجرای طرح "سلامت‌بخش" پرداخت از جیب بیماران را کاهش می‌دهد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سعید کریمی در مراسم رونمایی از سند "سلامت بخش" گفت: بر اساس قانون ما نسبت به اجرای پزشک خانواده و نظام ارجاع مکلف هستیم و بر همین اساس از ابتدای دی ماه، برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر اجرا شد.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: البته این برنامه عقبه چند ساله داشته است، اما تکمیل آن و اتصال آن از سطح یک به سطح دو که سطح بیمارستانی و تخصصی است و سطح سه به عنوان سطح فوق تخصصی مطرح بود که اقدامات آن انجام شد، بخشی از این برنامه بحث مشوق‌ها مطرح شد و در راستای دستور رئیس جمهور در زمینه کاهش پرداخت از جیب مردم، در این حوزه اقدام شد و امروز از سند "سلامت بخش" برای اجرای آزمایشی این مشوق‌ها رونمایی کردیم.

به گزارش ایسنا وی در پایان افزود: بر اساس این سند در سه استان بوشهر، خراسان جنوبی و کردستان خدماتی که از مسیر ارجاع آمده باشند و بیمه‌ای و ضروری باشند، در زمره مشوق‌ها قرار گرفته و به صورت رایگان به بیماران ارائه می‌شوند. البته خدمات زیبایی و غیرضروری در زمره این خدمات نیست، بلکه خدمات ضروری را که هزینه‌هایش می‌تواند برای مردم کمرشکن باشد، تحت پوشش این طرح بوده و به صورت رایگان در این سه استان و با شرط مسیر ارجاع ارائه می‌شوند، امیدواریم تشویقی باشد که مردم از طریق نظام ارجاع مراجعه کنند. زیرا بسیاری از مشکلات حوزه سلامت را رفع کرده و پرداخت از جیب را هم کاهش می‌دهد.

پایان پیام/

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.