نیاز باشد موضوع دارو را در جلسه سران قوا پیگیری می‌کنم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدباقر قالیباف در جلسه بررسی مشکلات حوزۀ دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی گفت: از نیمه‌های فروردین منتظر بودم تا دستگاه‌های مسئول، مشکلات حوزۀ دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی را برطرف کنند و راهکاری برای آن بیندیشد، اما روند کار نشان داد که همچنان این موضوع در تلاطم بوده و روزبه‌روز مشکلات آن افزایش می‌یابد، لذا ازآنجایی‌که موضوع درمان با جان مردم سروکار دارد، نیاز بود که هرچه زودتر مشکلات آن را بررسی و راهکارهای حل آن را پیشنهاد کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت و مجلس در موضوعات دارو، آمبولانس و تجهیزات مصرفی پزشکی اتفاق‌نظر دارند و بر همین اساس مصوبۀ سال گذشتۀ شورای هماهنگی اقتصاد نیز تبدیل عوارض ۴ درصد گمرک به یک درصد برای این کالاها بود که تا اردیبهشت امسال اعتبار داشته و قابل تمدید هم هست.

به گزارش ایسنا وی در پایان افزود: تجهیزات مصرفی باید فهرست شده و به گمرک داده شود. لازم است فهرست مشخص و قطعی تجهیزات مصرفی در اختیار گمرک قرار گیرد و ما نیز برای حل بحث مجوز آن با رئیس‌جمهور و معاون اول صحبت می‌کنیم تا کار در قالب استفساریه یا اصلاح قانون انجام شود. اگر از این روش‌ها کار انجام نشد در جلسۀ سران قوا آن را پیگیری خواهم کرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.