جزئیات واگذاری آزمون ارتقاء به دانشگاه های علوم پزشکی کلان مناطق
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محسن عباسی گفت: شورای آموزش پزشکی و تخصصی در جدیدترین مصوبه خود در مورد آزمون‌های ارتقا، گواهینامه و دانشنامه پزشکی تصمیم گرفت، بر اساس مصوبه شورای آموزش پزشکی و تخصصی از سال ۱۴۰۳ آزمون ارتقا دستیاران پزشکی به دانشگاه‌های علوم پزشکی کلان مناطق آمایشی واگذار می‌شود.

وی افزود: دستورالعمل اجرایی نحوه برگزاری آزمون ارتقا رشته‌های تخصصی بالینی در دانشگاه‌های کلان مناطق در هر سال از سوی دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی به دانشگاه‌های تربیت کننده دستیار ابلاغ خواهد شد، آزمون‌های گواهینامه و دانشنامه رشته‌های تخصصی بالینی به صورت متمرکز توسط وزارت بهداشت برگزار خواهد شد. همچنین مقرر شده است آزمون‌های گواهینامه و دانشنامه رشته‌های تخصصی بالینی به صورت جدا از هم و با فاصله زمانی و به صورت یکپارچه و سراسری یا ملی برگزار شود، براساس تبصره این مصوبه از چهل و سومین دوره آزمون ارتقا رشته‌های تخصصی بالینی و از سال ۱۴۰۳ به بعد اجرا خواهد شد.

مشاور اجرائی دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی در خصوص اصلاح آئین‌نامه اعطای مدرک فوق تخصصی و تکمیلی تخصصی "فلوشیپ" به اعضای هیأت علمی گفت: این موضوع مصوب نود و پنجمین نشست شورا بوده است که مقرر شد در چهار بند اصلاح شود. چهار به شرح زیر است:

1_ تأیید هیئت ممیزه دانشگاه صرفاً ناظر به تأیید سوابق آموزشی نبوده و کلیه صلاحیت‌های عمومی و موافقت دانشگاه با اعطای مدرک و بررسی کامل مدرک طبق آئین‌نامه مربوطه را در بر می‌گیرد. بدیهی است تأیید نهایی افراد واجد شرایط مطابق آئین‌نامه برعهده کمیته منتخب شورای آموزش پزشکی و تخصصی است.

2_ در خصوص رشته‌هایی که برنامه آموزشی مصوب شورای آموزش پزشکی و تخصصی در سال‌های گذشته را دارا هستند صرفاً تا پایان شهریور ۱۴۰۲ فرصت درخواست برای اعطا مدرک را خواهند داشت و پس از آن هیچ گونه درخواستی پذیرفته و بررسی نخواهد شد.

3_ این آئین‌نامه تا پایان سال ۱۴۰۱ و برای پرونده‌هایی که تاکنون به این دبیرخانه ارسال شده اعتبار دارد و بعد از آن ملغی می‌شود و موارد استثنایی در کمیسیون منتخب هفت نفر انجام خواهد شد.

4_ از زمان این اصلاحیه و به بعد در مورد رشته‌هایی که رشته فوق تخصصی و یا دوره تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) آنها بیش از ۱۰ سال در دانشگاه علوم پزشکی سابقه اجرا دارد شرط بند ب ذیل شماره ۳ از شرایط اختصاصی این آئین‌نامه از فعالیت در رشته مادر به فعالیت در تربیت دوره تکمیلی تخصصی و یا رشته تخصصی تغییر می‌یابد. مهر

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.