ادغام آموزش پزشکی در رفع نیاز های سلامت ایران بسیار موثر بوده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، پرفسور Ricardo Leon Borquez در نشست منطقه ای اعتبار بخشی آموزش پزشکی به میزبانی ایران با اشاره به ساختار WFME گفت: فدراسیون جهانی آموزش پزشکی در راستای ارتقای آموزش پزشکی و بالا بردن استانداردهای اعتبار بخشی تلاش می کند.

وی ضمن تقدیر از مسئولان وزارت بهداشت، برگزاری نشست منطقه ای آموزش پزشکی را فرصت مناسبی برای تقویت تعامل و ارتقاء آموزش پزشکی برای همه مردم به ویژه بیماران معرفی کرد.

رئیس فدراسیون جهانی آموزش پزشکی با اشاره به تدوین استانداردهای پایه ای و اصل محور آموزش پزشکی گفت: دانشکده های پزشکی باید برنامه های آموزشی مدون داشته باشند و در ماموریت های آموزشی، ضمن برنامه ریزی برای ارتقای یادگیری فراگیران و توانمند سازی اعضای هیات علمی، به حفظ کیفیت آموزش پزشکی و نیازهای جامعه توجه و اهداف آموزشی برای هر دوره مشخص شود. 

پرفسور Ricardo Leon Borquez اظهار کرد: در ارائه محتوای آموزش علوم پزشکی باید سه اصل دانش پایه، دانش کلینیک و دانش رفتاری رعایت شود و تاثیر شیوه ها، اصول و برنامه های آموزشی در بحث اعتبار سنجی مورد توجه قرار گیرد. 

وی به مطالعات انجام شده در زمینه تاتیر ادغام آموزش پزشکی در نظام ارائه خدمات سلامت اشاره کرد و آن را در رفع نیاز کشور بسیار موثر دانست و افزود: هدف اصلی اعتبار سنجی تامین کیفیت آموزش پزشکی و ارتقای آن در نظام ارائه خدمات سلامت به بیماران است، برنامه اعتبار سنجی، نقش مهمی در پاسخگویی آکادمیک، هدایت برنامه های پزشکی و رشد دانشکده  دارد و تدوین استانداردها برای اعتبار سنجی بسیار مهم است. 

به گزارش وبدا رئیس فدراسیون جهانی آموزش پزشکی در پایان اضافه کرد: کیفیت خدمات آموزشی تاثیر بسیاری در فرایند اعتبار بخشی دارد و بحث قابل توجه در خصوص نتایج منفی اعتبار بخشی مراکز آموزشی، تاثیر آن در اجتماع و هزینه بسیار سنگین آن‌ است که برای جامعه بار منفی به همراه دارد، در نتیجه به منظور حفظ کیفیت کار، باید فرایند اعتبار بخشی به طور مرتب انجام شود. 

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.