جهان باید برای واکنش به همه‌گیری بعدی آماده باشد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، تدروس ادهانوم روز دوشنبه در ژنو گفت: اگرچه کووید-19 ممکن است دیگر یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی جهانی نباشد اما کشورها همچنان باید واکنش به این بیماری را تقویت کنند و برای همه‌گیری‌های آینده و سایر تهدیدها آماده شوند.

وی افزود: پایان وضعیت اضطراری کرونا به معنای پایان تهدید کرونا نیست تهدید ظهور گونه دیگری که باعث موج‌های جدید بیماری و مرگ شود، همچنان وجود دارد. همچنین خطر ظهور یک عامل بیماری‌زای دیگر با پتانسیل مرگبارتر همچنان باقی است. اگر همه‌گیری بعدی در راه باشد ما باید آماده پاسخگویی قاطع، جمعی و عادلانه نسبت به آن باشیم.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: کشورها در زمینه پوشش همگانی بهداشت و سلامت، پیشرفت کرده‌اند و در حال حاضر حدود 477 میلیون نفر از آن بهره می‌برند اما برنامه ریزی برای دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی باید سرعت بیشتری پیدا کند، کرونا نشان داد که 8 میلیارد نفر ـ اساساً همه افراد روی کره زمین ـ باید در مواقع اضطراری، بهتر مورد محافظت‌های بهداشتی قرار بگیرند.

بر اساس گزارش سازمان ملل مذاکرات در مورد قوانین جدید برای مقابله با بیماری‌های همه‌گیر در سازمان بهداشت جهانی "WHO" در حال انجام است که باید توسط کشورهای عضو آژانس بهداشت سازمان ملل تصویب شود.

سازمان جهانی بهداشت به دنبال تقویت سیستم‌های سلامت جهان در برابر پاتوژن‌های (عوامل بیماری‌زا) جدید پس از همه گیری کرونا است که نزدیک به 7 میلیون نفر را کشته است. تسنیم

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.