جزئیات تغییرات مقطع دکتری پژوهش محور برای داروسازی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، یونس پناهی در خصوص اینکه برای رشته داروسازی در مقطع دکتری تخصصی به شیوه پژوهش محور یا Ph.D by Research تغییراتی اعمال شده است گفت: علت تغییرات این بوده که برخی متقاضیان دارای دکتری عمومی داروسازی نبودند و بعد در شیوه پژوهش محور در گروه داروسازی شرکت می‌کردند و تقاضای مدرک داروسازی داشتند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ادامه داد: همین امر هم موجب گلایه دبیرخانه شورای آموزش داروسازی و تخصصی شد و از این منظر به این مساله پرداخته شد، ما معتقدیم افرادی باید در مقاطع دکتری پژوهش محور پذیرش شوند که از همان رشته پایه‌ای که می‌خواهند در آن دکتری کسب کنند، به این مقطع وارد شوند. در واقع هم باید رشته مرتبط باشد هم در دوره‌ای که می‌گذرانند باید متناسب با رشته خودشان باشند.

وی خاطرنشان کرد: موضوع داروسازی هم به دلیل عدم مرتبط بودن برخی از رشته‌های پایه افراد متقاضی ورود به دکتری پژوهش محور داروسازی، به کمیته مربوطه ارجاع شده است و از همین رو این مسئله سروسامان می‌یابد. در واقع پذیرش اصلی داروسازی از کنکور است و از همین رو نباید خارج از این روال پذیرشی صورت گیرد که به مدرک دکتری داروسازی منجر شود.

به گزارش مهر پناهی در پایان از تشکیل کمیته‌ای برای ارزیابی شیوه پذیرش دانشجویان دکتری پژوهش محور در گروه علوم پزشکی خبر داد و گفت: این کمیته ورودی‌ها را ارزیابی می‌کند تا افرادی با رشته‌های غیرمرتبط با داروسازی و یا افرادی که تنها یک دوره گذرانده اند وارد این رشته و مقطع نشوند، همچنین بازنگری مقطع دکتری تخصصی با شیوه پژوهش محور یا Ph.D by Research بازنگری خواهد شد، پذیرش در این مقطع بازنگری شده و حدود ۸۰ نفر به مراکز تحقیقاتی مجوز داده ایم که این افراد را بپذیرند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.