هزینه کرد مردم از جیب در حوزه سلامت بالا است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، فاطمه محمدبیگی با انتقاد از اینکه مشکل کمبود دارو و سرم همچنان پابرجاست و رفع نشده است گفت: بر اساس گزارشات واصله در شهرستان ها و پایتخت با کمبود سرم و دارو مواجه هستیم و در این رابطه وزرای بهداشت، صمت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید به شرکت‌های تابعه تولید سرم و دارو کمک و نظارت‌ها را تشدید و متخلفان احتمالی را شناسایی و با آنها برخورد کنند.

رئیس کمیته سلامت الکترونیک کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه توزیع سرم عادلانه نیست ادامه داد: برخی داروها در داروخانه ها با قیمت های مختلف عرضه می شود و ضروری است سازمان غذا و دارو با اعزام تیم های نظارتی متخلفان را شناسایی کند.

وی افزود: هزینه کرد مردم از جیب در حوزه سلامت بالا است و باید کاهش یابد، در نخستین نشست کارگروه راهبردی سلامت الکترونیک کشور که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد زمینه اجرای کامل نسخه الکترونیک بررسی و بر ضرورت تکالیف تبصره 17 بودجه سال های 1401و 1402 تاکید شد.

 به گزارش خبرگزاری خانه ملت محمدبیگی در پایان تاکید کرد: با ارتقای زیرساخت سلامت الکترونیک می‌توان موضوعاتی مانند میزان مصرف دارو را دقیق و تخمین داده های دارویی را شفاف کرد، همچنین هدررفت داروها و تجهیزات پزشکی هم از این طریق شناسایی می شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.