افزایش ظرفیت پذیرش پزشکی صد در صد نیاز است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، رمضانعلی سنگدوینی گفت: در مناطق محروم پزشک عمومی کم هست. به خصوص در مناطق محروم این مشهود هست و نیاز است که توسط دولت و وزارت بهداشت توجه بیشتری بشود، افزایش ظرفیت پذیرش پزشکی صد در صد نیاز است و نباید شرایطی فراهم شود که برای تامین نیازهای درمانی مردم بویژه در مناطق محروم نیازمند پزشکان کشورهای دیگر شویم.

وی افزود: اولویت اول در نظام درمانی کشور بویژه مناطق محروم استقرار پزشک عمومی است، وقتی در خانه‌های بهداشت و مراکز جامع سلامت پزشک حضور داشته باشد ارائه سایر خدمات نیز در این مراکز معنا پیدا می‌کند، متاسفانه به علت کمبود پزشک متخصص و عمومی شاهد سفرهای درمانی بین شهرهای یک استان و نیز از استان‌های محروم به سمت پایتخت و کلانشهره هاستیم که مشکلات عدیده‌ای را برای مردم ایجاد می کند.

به گزارش فارس نماینده آق قلا و گرگان در مجلس در پایان باتوجه به شیوع سرطان در استان‌های شمالی خاطرنشان کرد: متاسفانه در استان‌های شمالی کشور شیوع سرطان نسبت به استان‌های دیگر پیشرفته‌تر است، بنابراین نیاز به توجه بیشتر به افزایش و تامین زیرساخت‌های تشخیصی درمانی در بیمارستان‌های دولتی است تا مردم در این شرایط اقتصادی مجبور به استفاده از خدمات بخش خصوصی نشوند.

پایان پیام/

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.