استفاده از ماسک در اماکن عمومی کشور به ۱۲ درصد رسید
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، این مرکز روند رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استان های کشور در بازه زمانی ۱۰ تا ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ را اعلام کرد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در بازه زمانی مذکور میانگین رعایت بهداشت فردی مناسب در اماکن عمومی ۴۶.۴۳ درصد، میانگین رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی استان‌های کشور ۴۷.۳۲ درصد و میانگین درصد موارد رعایت دستورالعمل فاصله‌گذاری در اماکن عمومی ۲۷.۲۹ درصد است.

بر اساس این گزارش، میانگین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور شامل رعایت بهداشت فردی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت تهویه به ۳۰.۳۳ درصد رسیده است.
 
تعداد بازرسی‌ها از مراکز تهیه، توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی تحت پوشش ۱۲۳ هزار و ۶۴۴ مورد بوده است که از این تعداد ۱۹ هزار و ۸۳۲ مرکز متخلف به مراجع قضایی معرفی شده و ۳۲۷ مرکز متخلف نیز پلمب شده اند.

این گزارش حاکیست تعداد کل تماس‌های پاسخ داده شده به سامانه ۱۹۰ درباره کووید ۱۹۲ تماس، تعداد کل شکایات ثبت شده ۱۰۱ شکایت و تعداد مشاوره و راهنمایی در خصوص بیماری کووید و واکسیناسیون نیز ۹۱ تماس بوده است.ایسنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.