ساز و کار تطبیق واحدهای درسی دانشجویان علوم‌پزشکی ابلاغ شد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، دبیرخانه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم‌پزشکی در ارتباط با تطبیق واحدهای درسی دانشجویانی که در مقاطع تحصیلی دیگر گذارنده‌اند، تصمیم‌گیری کرد. این تصمیم به استناد فصل یازدهم آیین‌نامه آموزشی و برای واحدهای درسی «عمومی و پایه» و "تخصصی" دانشجویان گرفته شده است. 

بنابر اعلام دبیرخانه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم‌پزشکی، تطبیق واحدهای درسی عمومی، پایه و از مقاطع بالاتر و هم‌سطح بلامانع است. همچنین تطبیق واحدهای درسی عمومی پایه و تخصصی از مقطع کاردانی در کارشناسی‌ارشد ناپیوسته بلامانع است. تطبیق واحدهای درسی عمومی و پایه از مقاطع پایین‌تر بلامانع است. تطبیق واحدهای درسی تخصصی از مقاطع پایین‌تر مجاز نیست. 

بر این اساس، پذیرش دروس "عمومی و پایه" برای دانشجویانی که این واحدهای درسی را در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی و کارشناسی‌ارشد ناپیوسته گذرانده‌اند، در دوره دکتری عمومی "پزشکی، داروسازی و دندان‌پزشکی" با رعایت مفاد فصل یازدهم آیین‌نامه آموزشی بلامانع است.

همچنین بنابر اعلام دبیرخانه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم‌پزشکی درباره پذیرش دروس تخصصی که دانشجویان در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی‌ارشد ناپیوسته گذرانده‌اند، در دوره دکتری عمومی مجاز نیست. ایسنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.