افزایش ۲۰ درصدی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم‌پزشکی شهیدبهشتی در سالهای اخیر
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدمهدی صدوقی در هفدهمین جشنواره آموزشی دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی که ضمن گرامیداشت یاد شهدای سلامت این مرکز آموزشی، به اهداف برگزاری جشنواره آموزشی و اولویت‌های راهبردی معاونت آموزشی با رویکرد عدالت، تعالی و بهره‌وری اشاره کرد و گفت: نیل به مرجعیت علمی از جمله مهمترین اهداف معاونت آموزشی در دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی است.

وی با بیان اینکه ۱۴ گروه آموزشی دانشگاه دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی در مسیر مرجعیت در حال حرکت هستند، یادآور شد: ارتقاء نظام پاسخگوی آموزش، توسعه منتورشیپ بهزیستی فراگیران، توسعه برنامه‌های توان‌افزایی آموزشی، توسعه کمی و کیفی آموزش و آزمون مجازی و ترکیبی، استقرار سیستم یکپارچه مدیریت اطلاعات آموزشی و دستیابی به دانشگاه کارآفرین و مولد منابع از دیگر اهداف آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی محسوب می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه توجه به هوش مصنوعی در بحث آموزش اهمیت دارد اضافه کرد: کمیته‌ای در دانشگاه علوم‌پزشکی هوشمند تشکیل شده و امیدواریم در آینده نزدیک به نتایج خوبی در زمینه آموزش دست یابیم. معاونت آموزش دانشگاه علوم‌پزشکی هوشمند گرنت‌هایی را برای این موضوع در نظر خواهد گرفت، استقرار لاگ بوک در دوره‌های Ph.D و فلوشیپ را از دیگر راهبردهای دانشگاه اعلام کرد.

صدوقی از فعالیت هزار و ۵۱۷ عضو هیئت‌علمی در ۹۵ گروه آموزشی خبر داد و گفت: در طی سال‌های اخیر تعداد اعضای هیئت‌علمی ۲۰ درصد افزایش داشته است و ۵۰ درصد این تعداد را هیئت‌علمی جوان تشکیل می‌دهند. در حال حاضر، نسبت دانشجو به استاد ۱۰ به یک است که با توجه به افزایش ظرفیت جذب دانشجو، تعداد اعضای هیئت‌علمی نیز باید ارتقا پیدا کند، ۴۰ درصد دانشجویان دانشگاه در حال تحصیل در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و ۶۰ درصد در حال تحصیل دوره‌های کارشناسی هستند.

وی اظهار کرد: توسعه هوشمندسازی در آموزش علوم پزشکی و راه‌اندازی بیمارستان شبیه‌ساز آموزشی از دیگر اهداف معاونت آموزشی دانشگاه‌ است. در این مسیر طراحی نرم‌افزارها، راه‌اندازی وب اپلیکیشن‌ها و ابزار کمک آموزشی منجر به دریافت رتبه‌های برتر در شانزدهمین جشنواره آموزشی مطهری شد، طرح ارزیابی گروه‌ها نیز برای ۷۰ گروه از ۹۵ گروه آموزشی انجام شده است که سه گروه بالینی و سه گروه پایه مورد تقدیر قرار خواهند گرفت، سامانه آموزشی مجازی بهشتی و مرکز آزمون الکترونیک که بهره‌گیری از آن از سال گذشته کلید خورد، در حال حاضر نیز در سیستم آموزشی دانشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. در مرکز آزمون‌های الکترونیکی دانشگاه به طور میانگین روزانه چهار تا پنج آزمون در حال برگزاری است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی به برخی دستاوردهای معاونت آموزشی نظیر کسب افتخارات و رتبه‌های برتر در جشنواره آموزشی مطهری، دریافت اعتباربخشی کامل توسط ۷ مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی تابعه دانشگاه، کسب مدال در المپیاد علمی کشوری، موفقیت دستیاران در کسب رتبه‌های ۵ درصد و ۱۰ درصد در آزمون‌های بورد تخصصی و فوق تخصصی و تحقق ۹۷ درصد برنامه‌های عملیاتی وزارت بهداشت در معاونت آموزشی دانشگاه اشاره کرد.

در ادامه جمال شمس مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به اهداف جشنواره آموزشی دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی گفت: توجه به مباحث روز آموزشی از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره آموزشی دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی است، تبین سیاست‌ها و برنامه‌های معاونت آموزشی مبتنی بر اسناد بالادستی، گزارش اهم اقدامات و دستاوردهای حوزه آموزش در سال ۱۴۰۱، تقدیر از فرآیندهای آموزشی برتر، گروههای آموزشی برتر در حوزه اعتباربخشی بیمارستانهای آموزشی واجرای برنامه‌های آموزش پاسخگو از برنامه‌های جشنواره آموزشی دانشگاه است.

وی به اجرای طرح ارتقای کیفیت گروه‌های آموزشی داتشگاه اشاره کرد و افزود: مجموعه معاونت آموزشی دانشگاه با دید تحول و ارتقای خدمات آموزشی فعالیت می‌کند، اجرای مستمر ارزشیابی گروههای آموزشی با تمرکز بر کار تیمی ضروری است، همچنین اجرای طرح منتور شیپ، شناسایی و معرفی گروههای برتر آموزشی که در اجرای شاخص‌های ارزشیابی‌ها عملکرد موثرتری داشته‌اند نیز امری ضروری است.

به گزارش ایسنا مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در پایان در خصوص فعالیت‌های مربوط به آموزش پاسخگو مواردی را مطرح کرد و گفت: باید با تمرکز برتامین نیازهای سلامت محور از مسیر آموزش‌ پاسخگو در دستور کار باشد، ۷۰ گروه آموزشی در طرح ارتقای گروهها مشارکت دارند، ارزشیابی دانشجویان، برنامه‌ریزی درسی و اجرای طرح توان افزایی اساتید از جمله این برنامه‌هاست.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.