خارج کردن میلگرد از گردن کارگر جوان
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدمهدی فروزانفر از انتقال جوان مجروحی به بیمارستان شهدای تجریش خبر داد که حین کار در کارگاه ساختمانی بر اثر سقوط میلگرد دچار آسیب شدید از ناحیه گردن و سر شده بود و گفت: مجروح توسط همکاران اورژانس پیش بیمارستانی و به کمک نیروهای آتش نشانی به بیمارستان و سپس با اعلام کد بحران به اتاق عمل اورژانس منتقل شد.

رئیس بخش اورژانس بیمارستان شهدای تجریش ادامه داد: میله فلزی به قطر حداقل ۳ سانتی متر از نسوج گردن عبور کرده و از ناحیه دیگری بیرون آمده بود، جابه‌جایی و پایدار کردن وضعیت این گونه بیماران کار بسیار سختی است و نیاز به مداخلات سریع متخصصان جراح دارد. از ابتدای ورود تیم متخصصان بر بالین بیمار حاضر شدند، داروهای لازم به سرعت تزریق و اقدامات اولیه برای پایدار کردن وضعیت بیمار انجام شد.

وی افزود: متأسفانه به دلیل بزرگی طول میله‌ای که در بافت نرم گردن وارد شده بود، امکان انجام اقداماتی نظیر رادیولوژی و سی تی اسکن وجود نداشت. با همکاری سایر همکاران میله مقداری کوتاه و تصویربرداری‌های خاص انجام شد، با بررسی نتایج تصویربرداری، خونریزی مغزی و شکستگی جمجمه تشخیص داده شد، با تلاش تیم جراح عمومی، جراح عروق و جراح اعصاب، میله با حداقل آسیب به بخش‌های مجاور خارج شد و بیمار بهبود کامل خود را به دست آورد.

به گزارش مهر علی مادرشاهی دستیار فوق تخصص جراحی عروق نیز گفت: پس از انجام مقدمات لازم در اورژانس و انتقال وی به اتاق جراحی، اقدامات حساس و پیچیده بیهوشی برای بیمار انجام شد و با دقت کامل برای حفظ عروق اصلی، عمل جراحی آغاز و با موفقیت به پایان رسید.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.