بر اساس قانون بیمه سلامت تعرفه بخش دولتی را پرداخت خواهد کرد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد مهدی ناصحی گفت: بیماران سرطانی در قالب طرح صندوق بیماران صعب العلاج در بخش دولتی و خصوصی که اختلاف هزینه ها ۵۰ درصد است، به طور کامل تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند. بیماران اس ام ای به طور کامل در سال گذشته تحت پوشش قرار گرفتند که نزدیک به ۲۰۰ بیمار بودند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد که یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تبعه قانونی در کشور داریم که توانسته‌اند بر طبق قانون تحت پوشش بیمه قرار بگیرند. بخشی از هزینه ها توسط ایران و قسمت دیگر توسط کمیسیارعالی پرداخت می شود. بیماران خاص و صعب العلاج نیز به طور کامل تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند و حتی فرانشیزشان نیز صفر است که این جمعیت در حدود نه هزار نفر هستند، برای پرداخت حق بیمه باید دو برابر یک فرد ایرانی جهت پوشش بیمه ای، حق بیمه را پرداخت کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی در پایان افزود: اگر بیمار به بخش خصوصی مراجعه کند مایه التفاوت بخش دولتی با خصوصی توسط بیمه پرداخت می سود. درمان ناباروری بر طبق قانون ۹۰ درصد از هزینه هایش در بخش غیر دولتی و خصوصی نیز توسط بیمه پرداخت خواهد شد، بر اساس اصل کلی ۹۰ درصد از هزینه بستری بیماران در مراکز درمانی و ۷۰ درصد از هزینه بخش سرپایی مراجعه کنندگان به بیمارستان و مطب ها تحت پوشش بیمه قرار دارد. بر اساس قانون بیمه سلامت تعرفه بخش دولتی را پرداخت خواهد کرد. 

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.