چرا وزارت بهداشت به انتشار آمار کرونا اصرار دارد؟
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سازمان جهانی بهداشت چندی پیش اعلام کرد وضعیت اضطراری کرونا در جهان پایان یافت و بسیاری از کشورها محدودیت های کرونایی را برداشته اند اما مسئولین وزارت بهداشت همچنان اصرار بر ارائه آمار و زدن ماسک دارند مگر مردم چند سال دیگر می توانند ماسک را بر صورت خود تحمل کنند در حالی که وضعیت بیماری به مانند قبل نیست و آمار گواه این ادعا است.

البته چندی پیش نیز کیانوش جهانپور در توئیتی طعنه آمیز ادامه انتشار آمار کرونا از سوی وزارت بهداشت را به سخره گرفته و نوشته بود: خدمت دوستان وزارت بهداشت باید عرض کرد، آمار روزانه کرونا برای زمانی بود که ابتلا به کرونا معضل و مشکل اول سلامت کشور بود! الان که مشکل و بیماری چندم هم نیست؟!!

شاید وزارت بهداشت می خواهد با ادامه انتشار آمار کنترل کرونا را به رخ بکشد اما تا کجا باید بودجه و وقت صرف این موضوع شود؟ آن زمانی که باید آمارها اعلام میشد تعلل ورزیدند و برخی هم وزارت بهداشت را به پنهانکاری متهم کردند حالا که آمار بیماری کاهش پیدا کرده است دست از انتشار آمار بر نمی دارند. بر همگان مشخص شده است که این بیماری تحت کنترل در آمده است و خیلی هم ممنونیم "هرچند که اگر امثال وزیر محترم برای ممنوعیت واردات واکسن به قول خودشان آمریکایی نامه نمی نوشتند این بیماری زودتر از اینها تحت کنترل درآمده بود" دیگر خبری از آمار نجومی این بیماری منحوس در کشور نیست . وزیری که به دلیل بحران شدید دارو استیضاح نشد مشخصا جای پایش آنقدری محکم است که به خاطر عدم ارائه آمار کرونا استیضاح شود یا مورد مواخذه قرار بگیرد! پس آیا بهتر نیست مسوولین بر مسئله های مهمتری نظیر شیوع مالاریا و سالک و بیماری هایی که در برخی استان ها به صورت معضل بزرگی درآمده است، تمرکز داشته باشند.

حتما آقایان در جریان هستند که نوع کشنده مالاریا در جنوب سیستان و بلوچستان بیداد می کند و آخرین آمار حکایت از ابتلای دوهزار نفر تنها در سه‌شهرستان مهرستان، سرباز و راسک دارد اما تلخ تر آنکه کمبود نیرو و امکانات لازم برای مبارزه با این بیماری با مشکل جدی روبرو است.

کافی است به این مصاحبه رییسی، رئیس مرکز بهداشت شهرستان دشتیاری با روزنامه هم میهن دقت کنید: ما در زمینه تشخیص این بیماری مشکل داریم، کیت‌های تشخیص سریع بیماری را به‌دلیل تحریم‌ها نداریم، سم‌پاشی وسیعی صورت نمی‌گیرد، تیم‌های شناسایی کم‌اند و تجهیرات کافی ندارند، همه اینها سبب می‌شود تا مثلا راننده‌ای که به مرز رفته و از شیراز، کرمان، تهران و... آمده، موقع برگشت بیماری را به شهرش ببرد و به این صورت جمعیت مبتلا بزرگ‌تر و بیشتر می‌شوند. روزانه 300 تا 400 راننده ماشین سنگین به مرز تردد می‌کنند و اگر آلوده شوند، بیماری را با خود منتقل می‌کند.

کنترل کرونا نقطه قوتی بود که به نام دولت ایراهیم رییسی ثبت شد و مانورهای بسیاری هم بر روی این موضوع داده شد و شاید به همین دلیل است که نمایندگان مجلس با وجود عملکرد ضعیف وزیر بهداشت در حوزه دارو، حاضر به سوال و استیضاح وزیر بهداشت نمیشوند و وزارت بهداشت هم دست از دادن آمارهایی که شاید به جز پژوهش ها و برای محققین دغدغه مردم نیست برنمیدارد. سلامت نیوز

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.