۵ دهک اول جامعه از خدمات رایگان بیمه سلامت برخوردارند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مهدی ناصحی گفت: در بحث بیمه از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم تا وظایف به درستی انجام شود خوشبختانه طعم شیرین بسیاری از اقدامات در بیمه سلامت از جمله اختصاص بیمه رایگان برای بیش از ۶ میلیون نفر در سال گذشته بارها برای بیمه شدگان تکرار شد که به نوعی عدالت محوری در حوزه سلامت بود.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه برای تمامی بیمه شدگان باید برنامه داشته باشیم و خدمات باید در شأن مردم باشد ادامه داد: افتخارات بیمه سلامت در خدمات دهی بسیار بوده و خوشحالیم که توانستیم بخشی از مشکلات بیمه شدگان را مرتفع کنیم، بیمه سلامت با توجه به وظایف ذاتی و قانونی خود در حوزه‌هایی چون بیماران صعب العلاج، پوشش بیمه رایگان اقشار کم درآمد جامعه و دهک‌های پایین تا دهک پنجم خدمات ارائه می‌دهد.

وی تصریح کرد: بدون شک دولت در این حوزه به بیمه سلامت بسیار کمک کرد و در این مسیر تدابیر ویژه نیز برای عقد قرار داد جدید با مؤسسات و داروخانه‌ها در نظر گرفته شد، البته منابع و اعتبارات باید به موقع در اختیار ما قرار گیرد تا بتوان خدمات را در شرایط بهتری در اختیار بیمه شدگان قرار داد بدون شک اگر منابع تجمیع شود خدمات دهی وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد، بیش از ۸۰ درصد بیمه شدگان بیمه سلامت از پوشش بیمه رایگان استفاده می‌کنند.

ناصحی ادامه داد: باید با مدیریت منابع از هدر رفت اعتبارات جلوگیری کرد، متأسفانه گاهی تجویزهای غیر ضروری سبب هزینه کرد منابع بسیاری می‌شود که می‌توان با خرید راهبردی و توجه به بحث پیشگیری اعتبارات را به درستی صرف کرد، ضروری است در خصوص مدیریت هزینه ها برنامه و راهکارهای لازم اتخاذ شود، به روز شدن پرداخت‌ها به مؤسسات و مراکز درمانی جای خرسندی دارد و از همکاری و تعامل مسئولان و دست اندرکاران جامعه پزشکی با سازمان متبوع خود قدردانی می کنیم.

به گزارش مهر مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران در پایان با اشاره به اینکه بسیاری از خدمات بدون حضور فرد ارائه می‌شود گفت: به عنوان مثال بیماران مبتلا به بیماری‌های خاص و صعب العلاج می‌توانند هزینه‌های پرداختی خود را در سامانه‌های بیمه سلامت ثبت کنند تا پس از بررسی مدارک و اسناد به بیمار پرداخت شود. همچنین در بحث بیمه ناباروری و نسخه الکترونیک نیز اقدامات مهمی انجام شد که تأثیرات مثبت آن در رصد عملکرد داروخانه، پزشک و موارد دیگر مشخص است رضایتمندی مردم با ساماندهی خدمات باید افزایش پیدا کند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.