آشفتگی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی و آزمایشگاهی ادامه دارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، کمبود تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی با کیفیت همچنان باعث بروز مشکلات زیادی برای مردم است. کمبود و گرانی نوار قند خون، مشکلات تهیه پروتز‌های زانو و پروتز‌های دیگر، مشکل تأمین تجهیزات اتاق عمل برای بیمارستان ها، کمبود و قاچاق کیت‌های آزمایشگاهی، گرانی و بی کیفیت بودن مواد و لوازم دندانپزشکی و ... همه و همه علی رغم وعده‌های مسئولان و مدیران وزارت بهداشت نه تنها بهتر نشده بلکه هر روز بر نگرانی‌ها نیز افزوده است.

در این میان سردرگمی اداره تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی با مدیریت جلال غفارزاده نیز مزید بر علت شده است. رفت و آمد‌ها و تغییرات مداوم مدیران در این اداره کل نه تنها کار تأمین را تسهیل نکرده بلکه به دلیل به کارگیری مدیران در بخش‌های غیرتخصصی باعث تأخیر و کندتر شدن روند کار‌ها نیز شده است.

تغییرات مداوم در اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی و آزمایشگاهی به قدری آشفته است که بعضی از افراد در طی چهارماه دو یا سه بار تغییر سمت داده اند. هر بار هم کار ارباب رجوع دو هفته عقب افتاده است تا سیستم‌ها جابه جا شوند و فرد مورد نظر با کار آشنا شود و در جریان امور قرار بگیرد.

تمام این‌ها در حالی است که مراجعان حق دیدار با مسئولان را ندارند و باید از طریق تلفن و یا میز خدمت و یا به صورت سرپایی مشکلات خود را مطرح کنند و البته آن هم در صورتی که تلفن‌ها جواب داده شوند که معمولا به سختی و با پیگیری مداوم این اتفاق ممکن است بیفتد.

میز خدمت هم در صورتی پاسخگوی مراجعان است که کارشناس مربوطه حضور داشته باشد آن هم در شرایطی بسیار سخت در گرمای این رو‌های تهران تعداد زیادی از مراجعان در فضایی بسیار محدود باید مدت‌ها معطل بمانند تا شاید کارشناس و مسئولی پاسخگوی مشکل و یا سوال آن‌ها باشد.

آنچه تاکنون از مدیریت اداره کل تجهیزات پزشکی در طی این ۵ ماه مسئولیت دیده شده چیزی جز آشفتگی چه در مدیریت و چه در تأمین و سردرگمی تولیدکننده و واردکننده نبود و نیست.

با این شرایط باید منتظر روز‌های بحران در تأمین تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی باشیم. خبرگزاری دانشجو

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.