ضرورت مشارکت دانشکده‌های دندانپزشکی در ارتقای شاخص‌های سلامت دهان و دندان
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، اکبر فاضل در چهل و دومین نشست شورای آموزش دندان‌پزشکی و تخصصی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های برجسته وزارت بهداشت ادغام بین آموزش و ارائه خدمات سلامت است گفت: انتظار می‌رود دانشکده‌های دندان‌پزشکی برای ارتقاء شاخص‌های سلامت دهان و دندان مردم مناطق تحت پوشش مشارکت کنند.

مشاور وزیر بهداشت در امور دندان‌پزشکی با تاکید بر ارائه خدمات دندان‌پزشکی در سطوح مختلف با همکاری دانشکده‌های دندان‌پزشکی گفت: دانشکده‌های دندان‌پزشکی می‌توانند نیروهای لازم برای ارائه خدمات در مراکز تحت پوشش خود جذب کنند. همچنین با توجه به هزینه بالای آموزش دانشجویان دندان‌پزشکی و بهره‌مندی مردم به ویژه مناطق محروم، دانشجویان باید به صورت هدفمند تربیت شوند. 

به گزارش ایسنا وی در پایان تصریح کرد: مراکز تخصصی و کلینیک‌های ویژه دندان پزشکی باید در مراکز استان‌ها توسعه یابد و پایان‌نامه‌ها در حوزه دندان پزشکی برای ارتقاء شاخص‌های سلامت دهان و دندان هدایت شوند، برای حل مسائل حوزه دندان پزشکی، هماهنگی و تعامل بین معاونت‌های مختلف تقویت شود و دانشکده‌های دندان‌پزشکی برای برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت مشارکت کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.