گرمای طاقت فرسای خوزستان ۱۶۸ نفر را روانه بیمارستان کرد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مسعود نشاطی گفت: افراد گرمازده مراجعه کننده به اورژانس‌های بیمارستان‌ها، به صورت سرپایی درمان و ترخیص شدند.

مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی و درمانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور با اشاره به راه‌های پیشگیری از گرمازدگی افزود: پوشیدن لباس‌های سبک با رنگ روشن، استفاده از کلاه‌های پهن، مصرف مقادیر مناسب مایعات "روزانه نوشیدن هشت لیوان آب در تابستان" استفاده از غذاهای کم چرب، میوه‌ها و سبزیجات فیبردار و قرار نگرفتن در معرض تابش مستقیم آفتاب راه‌هایی هستند که می‌توانند در جلوگیری از گرمازدگی مفید واقع شوند.

بر اساس اعلام نظر کارشناسان حوزه بهداشت کودکان خردسال، سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای از جمله دیابت، پرفشاری خون، کلیوی و قلبی بیشتر در معرض خطر گرمازدگی قرار دارند و باید بیشتر مراقبت کنند.

تمام مراکز درمانی در آمادگی کامل برای ارائه خدمات به افراد گرمازده هستند و حفظ خونسردی نکته مهمی برای مقابله با این مساله است.

اداره کل هواشناسی خوزستان طی چند هفته اخیر نسبت به وقوع دماهای بالای 49 درجه و بالاتر هشدار سطح زرد و نارنجی صادر کرده است. ایرنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.