برای چهارمین بار در جهان، جراحی موفقیت آمیز پیوند سر در ایران
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، میترا حسامی مقدم گفت: در عمل بی سابقه‌ای در ایران و کم سابقه در جهان، در بیست و پنجم مرداد امسال به سرپرستی سام زراعتیان نژاد دوانی سرپرست بخش جراحی قلب دانشگاه علوم پزشکی ایران و واحد فناوری و پیوند اعضاء، بیمار ۲۸ ساله با قطع کامل عروق گردن و نای به صورت بی سابقه ای برای اولین بار در کشور با دستور مستقیم ریاست دانشگاه علوم پزشکی ایران تحت عمل جراحی قرار گرفت.

متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص جراحی قلب و عروق خاطر نشان کرد: این عمل کم نظیر بدون استفاده از پمپ قلبی و عروقی و فقط با استفاده از شانت‌های نگهدارنده "تولید بومی" انجام شد.

قابل ذکر است که وزیر بهداشت نیز در بازدید ماه گذشته خود از بیمارستان فیروزآبادی تاکید بسیار بر پیشرفت این بیمارستان در ارائه خدمات به بیماران کرد.

لازم به ذکر است این جراحی در دنیا فقط سه بار به صورت موفقیت آمیز انجام شده که بیمار پس از به هوش آمدن تکلم نداشته است؛ اما باعث افتخار است که در ایران برای اولین بار این عمل انجام شده و بیمار پس از به هوش آمدن در سلامت کامل همراه با تکلم است. این یعنی علم دانشمند ایرانی بالاتر از همه کشورهای دنیا قرار دارد. باشگاه خبرنگاران جوان

پایان پیام/

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.