چگونگی پوشش بیمه‌ای در دهک‌های مختلف درآمدی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، در حال حاضر بیش از ۴۴ میلیون نفر تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایران هستند و این درحالیست که به استناد آمارها برخی هم هستند که هنوز از هیچ پوشش بیمه‌ای برخوردار نیستند و یا با وجود اطلاع رسانی‌های صورت گرفته، از چگونگی بهره‌مندی از بیمه درمانی اطلاعی ندارند. 
 
دسترسی راحت و ارزان به خدمات بهداشتی و درمانی و پوشش بیمه‌ای کارآمد یکی از عوامل موثر در افزایش امید به زندگی است و در ایران، سازمان بیمه سلامت متولی اصلی بیمه همگانی در کشور است و بر همین اساس هم سعی در پوشش بیمه‌ای آحاد جامعه ایرانی دارد تا به این ترتیب دغدغه بیماری و هزینه‌های دارو درمان به حداقل ممکن کاهش یابد.

در این راستا بر اساس مصوبه دولت در سال ۱۴۰۲، به جای سه دهک اول کم درآمد، پنج دهک اول تحت بیمه ۱۰۰درصد رایگان قرار گرفتند و برای دهک‌های شش تا ۹ درآمدی نیز میزان پرداخت حق بیمه ۱۰ تا ۳۰ درصد کاهش یافته است.

به این ترتیب، پنج دهک اول به صورت متمرکز و بدون نیاز به مراجعه حضوری افراد، توسط سازمان بیمه سلامت ایران تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و این افراد می‌توانند برای اطلاع از وضعیت بیمه‌ای خود با شماره‌گیری کد دستوری #۱۶۶۶* اقدام کنند.

دهک‌های ۶ تا ۹ نیز لازم است برای تکمیل روند پوشش بیمه سلامت به سامانه شهروندی بیمه سلامت به آدرس Bimehsalamatiranian.ir  مراجعه یا با شماره ۱۶۶۶ تماس حاصل کنند تا با پرداخت هزینه سالیانه حداقلی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند. ایسنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.