افزایش روند ابتلا به بیماری‌های تنفسی از اواسط مهرماه
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بابک عشرتی در پاسخ به این پرسش که آیا روند ابتلا به کرونا در کشورمان دوباره افزایشی شده است؟ گفت‌: اتفاق عجیبی در روند ابتلا به کرونا نیفتاده و افزایش موارد ابتلا به بیماری مربوط به ‌ کل عفونت‌های حاد تنفسی است، با نزدیک شدن به فصل پاییز و کاهش دمای هوا روند ابتلا به بیماری‌هایی مانند آنفلوآنزا نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: بنابراین تغییر خاصی در روند ابتلا به کووید-19 نیفتاده است و می‌توان گفت مانند سال‌های گذشته از نیمه دوم مهر به بعد آمار ابتلا به بیمارهای تنفسی افزایش می‌یابد، به این ترتیب شهروندان باید دستورالعمل‌های بهداشتی را با دقت بیشتری رعایت کنند و در صورتی که نشانه‌های ابتلا به بیمارهای تنفسی در آنها دیده شد از حضور در جمع خودداری کنند، با شروع فصل آغاز به کار مراکز آموزشی دانش آموزان و دانشجویان نیز باید به این مساله توجه داشته باشند و در صورت ابتلا به بیماری در مدارس و دانشگاه‌ها حاضر نشوند.‌

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت و درمان در پاسخ به این پرسش که آیا در روند ابتلا به کووید-19 در کشورمان تغییری ایجاد شده است؟ گفت: روند ابتلا به کووید-19 ‌مدتی است که در کشورمان مانند سایر مناطق دنیا ثابت است.

عشرتی در خصوص اینکه آیا سویه‌ جدیدی از کرونا در کشورمان شناسایی شده است؟ گفت: سویه جدیدی در کشورمان شناسایی نشده است و سویه‌های پیشین امیکرون ‌همچنان فراگیر هستند، اکنون بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفلوآنزاست و شهروندانی که در گروه‌های پرخطر قرار می‌گیرند بهتر است برای تزریق واکسن اقدام کنند.

وی در پایان در خصوص تزریق واکسن کرونا نیز توضیح داد: در خصوص تزریق واکسن کرونا نیز شهروندان باید براساس دستورالعمل کمیته ملی واکسن کرونا اقدام کنند و افرادی که در گروه‌های پرخطر قرار دارند و حدود یکسال از تزریق دوز سوم واکسن آنها می‌گذرد، بهتر است، برای تزریق دوز چهارم اقدام کنند. جام جم آنلاین

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.