دارو و ملزومات پزشکی موضوع عادی نیست که بی تفاوت از کنار آن بگذریم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سید جلیل میرمحمدی گفت: موضوعی که امروزه شاهد آن هستیم از جهتی کمبود دارو و گرانی آن است و از طرف دیگر کمبود شیر خشک و عدم اهتمام جدی وزارت بهداشت برای حل این مشکل است، علی رغم پیگیری های مستمر مجلس شورای اسلامی با وجود جلسات متعدد در این زمینه، مشکلات همچنان باقی است، آنچه که امروز ما در کف میدان مشاهده می‌کنیم با وعده‌های داده شده مسئولین بسیار متفاوت است و آثارش را امروز در زندگی مردم می‌توان مشاهد کرد.

وی افزود: مردم در خصوص تامین داروهای مورد نیازشان به‌ خصوص داروهای خاص واقعا آزار و اذیت می شوند و دچار مشکل هستند. اینکه ما مقصر را دیگران بدانیم و به عنوان مثال بگوییم مشکل از بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه است قابل قبول نیست، جلساتی با مسئولین، سازمان‌ و نهادهای مختلف کشوری اعم از معاون اول رئیس جمهور، وزیر بهداشت و درمان، رئیس سازمان غذا و دارو، رئیس بانک مرکزی، وزیر اقتصاد، رئیس گمرک برگزار کردیم که هرکدام وعده‌های قطعی در این زمینه دادند اما خروجی درستی مشاهده نشد، همه اذعان دارند که بحث شیر خشک، دارو و بهداشت مردم خط قرمز ما بوده است اما آنچه که ما شاهدش هستیم در عرصه میدانی خلاف این است.

نایب رئیس کمیسیون و بهداشت درمان مجلس بسیاری از اقدامات دولت فعلی را با ارزش و قابل ستایش دانست اما در ادامه گفت: این اقدامات باید آثارش در زندگی مردم دیده شود. دارو، شیر خشک و ملزومات پزشکی موضوع عادی نیست که بخواهیم بی تفاوت از کنار آن بگذریم، بارها در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مطرح کردیم شخصی اگر در این زمینه کم کاری می‌کند به ما معرفی کنید. اینکه ما در مصاحبه به راحتی بگوییم دارو کم نیست و شیر خشک موجود است این خلاف واقع است. این موضوع را به طور جدی از وزیر طرح سوال کردیم و هم وارد ماده ۲۳۴ آئین نامه داخلی مجلس پیگیر شدیم.

به گزارش فارس طبق این ماده هرگاه حداقل ۱۰ نفر از نمایندگان و یا هرکدام از کمیسیونها، عدم رعایت شؤونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس‌جمهور و یا وزیر و یا مسئولین دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌گردد، کمیسیون حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز موضوع را رسیدگی و درصورت وارد بودن با اظهارنظر صریح گزارش خود را از طریق هیأت رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد.

تبصره 1- چنانچه نظر مجلس بر تأیید گزارش باشد موضوع جهت رسیدگی به قوه‌قضائیه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی نمایند.

تبصره 2- درصورتی که مجلس در مورد رئیس‌جمهور یا هریک از وزیران سه نوبت ‌رأی به وارد بودن گزارش بدهد طرح استیضاح درصورت رعایت مفاد اصل هشتاد و نهم قانون اساسی در دستورکار مجلس قرار خواهد گرفت.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.