از آنجا که هیچ ارز یا رانت متفاوتی نسبت به کالاهای وارداتی نداریم، شامل قیمت‌گذاری اجباری نمی‌شویم
وی در ادامه با بیان اینکه شرکت دانش‌بنیان «نفس‌یار طب» از سال ۱۳۹۳ مجری طرح کلان ملی طراحی و ساخت دستگاه اکسیژن‌ساز در ایران بوده است و تا سال آینده از تکنولوژی بومی‌سازی شده دستگاه اکسیژن‌ساز نفس‌یار همراه رونمایی خواهیم کرد،  به برنامه آینده این شرکت دانش‌بنیان اشاره کرد و افزود: چشم‌انداز ما این است که تا ۵ سال آینده تبدیل به برترین شرکت در خاورمیانه در زمینه تأمین تجهیزات پزشکی درمان در منزل باشیم.

وی خبر داد: تا کنون حدود ۳۰هزار دستگاه اکسیژن‌ساز از نسل اول تولید شرکت به فروش رفته، حدود ۲۵۰ میلیون نفس را برای افراد استفاده‌کننده به ارمغان آورده و جان افراد زیادی را نجات داده است. سازمان‌هایی مانند بنیاد شهید، بنیاد علوی و هلال احمر از مشتریان محصولات نفس‌یار طب هستند و حدود ۷۰۰ دستگاه از این محصول را به عراق، سوریه و لبنان صادر کرده‌ایم. صلیب سرخ جهانی نیز در راستای تأمین نیاز همسایه‌های ایران از خرید این دستگاه‌ها استقبال کرده است.

ابراهیمی افزود: در دوران کرونا نیاز جامعه به دستگاه‌های خارجی را رفع کردیم، زیرا دستگاه‌های خارجی علاوه بر هزینه بالای قطعات، پشتیبانی لازم را نیز ارائه نمی‌کردند. این در حالی است که نفس‌یار طب ۱۰ سال پشتیبانی را برای دستگاه‌های اکسیژن‌ساز خود تعهد می‌کند.

وی ادامه داد: شرکت دانش‌بنیان نفس‌یار طب ۹ محصول دانش‌بنیان را تولید کرده که از جمله آن می‌توان به دستگاه اکسیژن‌ساز آمبولانسی، بیمارستانی، اکسیژن‌ساز خانگی و… اشاره کرد. در حال حاضر به دنبال مجوز دستگاه ساکشن خانگی هستیم که آماده عرضه به بازار است. همچنین دستگاه نبولایزر نیز در حال طراحی و ساخت است و نزدیک به ۳۰ نوع محصول خانگی در سبد محصولات وجود دارد.

ابراهیمی درباره دستگاه اکسیژن‌ساز پرانا گفت: این دستگاه از اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت مجوز تولید دارد. برای دریافت مجوز این محصول در وزارت بهداشت حمایت خاصی دریافت نکردیم، البته سنگ‌اندازی هم نکردند و صرفاً چون یک محصول دانش‌بنیان محسوب می‌شود، از این نظر مورد توجه بود.

مدیرعامل شرکت نفس یار طب گفت: نمونه قبلی دستگاه اکسیژن‌ساز شرکت نفس‌یار بزرگ‌تر و با ظرفیت ۵ لیتر اکسیژن در دقیقه بود، اما دستگاه جدید کوچک‌تر، شکیل‌تر، سبک‌تر و با ظرفیت تولید ۶ لیتر اکسیژن در دقیقه به بازار عرضه شده است. دستگاه اکسیژن‌ساز پرانا در سراسر کشور در نمایندگی‌های این شرکت با قیمت مناسب در دسترس مردم است و حتی شرایط خرید قسطی این دستگاه نیز فراهم شده است.

ابراهیمی افزود: این دستگاه با برق ۱۲ ولت کار می کند و دارای UPS داخلی است و در صورت قطع برق نیز تا دو ساعت اکسیژن مورد نیاز بیمار را تأمین می کند. کارهای تحقیقاتی برای تولید دستگاه اکسیژن‌ساز سیار نیز آغاز شده و به‌زودی این نوع دستگاه اکسیژن‌ساز نیز در ایران تولید می شود.

وی گفت: در گذشته اکثر بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها برای تهیه اکسیژن از کپسول اکسیژن استفاده می‌کردند که بسیار خطرناک است و در سال‌های اخیر نیز مدام اخبار مربوط به حوادث آتش‌سوزی ناشی از انفجار کپسول اکسیژن را در مراکز درمانی مختلف در اقصی نقاط کشور می‌شنویم، در حالی که دستگاه‌های اکسیژن‌ساز کاملاً ایمن هستند و خطری ندارند.

مدیرعامل شرکت نفس‌یار طب به تولید کمپرسورهای با کیفیت بالا اشاره کرد و گفت: همه زنجیره طراحی این دستگاه بومی‌سازی شده است.

ابراهیمی بیان داشت: در حال حاضر یک تیم تحقیق و توسعه شامل ۱۵ نفر در شرکت حضور دارند که کارهای مطالعات و تحقیقات را انجام داده و زیرساخت تولید را در شرکت فراهم کرده‌اند. از نیازسنجی بازار تا طراحی مکانیکی و صنعتی و برق و الکترونیک در شرکت انجام می‌شود و در حال حاضر کارخانه‌ای با زیرساخت حدود ۱۵۰۰ متر مربع کار طراحی و قالب‌سازی را انجام می‌دهد. در حال حاضر در سه شهرک صنعتی زیرساخت‌های تولیدی را فراهم کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان نفس‌یار طب در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه شرکت نفس‌یار طب برای چند نفر شغل ایجاد کرده، گفت: در بحث اشتغالزایی توانسته‌ایم بخشی از دانش و کار تخصصی را داخل مجموعه انجام دهیم و بخش دیگر را برون‌سپاری کردیم. اکنون برای ۶۰ نفر به‌طور مستقیم و برای ۱۵۰ نفر به طور غیرمستقیم شغل ایجاد کرده‌ایم.

ابراهیمی استفاده از دستگاه اکسیژن‌ساز را در صورت تجویز پزشک، ضروری دانست و افزود: اکسیژن داروست و به همین علت استفاده از آن باید با تجویز پزشک انجام شود. خوشبختانه بسیاری از پزشکان و به خصوص متخصصان ریه در ایران به محصولات شرکت نفس‌یار اعتماد کرده‌اند و استفاده از این دستگاه را به بیمارانشان پیشنهاد می‌کنند، البته اوایل کار که وارد بازار شدیم جلب اعتماد پزشکان به این محصول ایرانی بسیار سخت بود.

مدیرعامل شرکت نفس‌یار طب افزود: این شرکت با توجه به مسئولیت اجتماعی که برای خود قائل است، با اجرای طرح نذر نفس، تعدادی از این دستگاه اکسیژن‌ساز را به‌صورت امانی در اختیار مراکز خیریه قرار می‌دهد و بعد از استفاده، آن‌ها را پس گرفته و پس از بهسازی آن را در اختیار سایر مراکز خیریه قرار می‌دهد.


پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.