عرضه واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌های هلال احمر
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، فراز امامی گفت: مردم می‌توانند در هر ساعت از شبانه روز با مراجعه به داروخانه‌های هلال احمر واکسن آنفلوآنزا تهیه کنند، هر سه نوع واکسن ایرانی، هلندی و فرانسوی آنفلوآنزا در این داروخانه موجود است، قیمت این واکسن‌ها ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان است.

مدیرکل داروخانه‌های هلال احمر گفت: همه افراد بالای ۶ ماه می‌توانند این واکسن‌ها را تزریق کنند اما برخی افراد مانند، سالمندان، کادر درمان، افراد که دارای نقص ایمنی، کودکان ۶ ماه تا پنج ساله، بیماران قلبی عروقی، بیماران دچار بیماری‌های تنفسی و افراد معلول در اولویت تزریق هستند، فعلا محدودیتی در فروش این واکسن در داروخانه هلال احمر وجود ندارد و افراد می‌توانند با مراجعه در هر ساعتی از شبانه روز به داروخانه هلال احمر در خیابان طالقانی برای خود و خانواده‌شان با ارائه کدملی واکسن را خریداری کنند.

به گزارش ایرنا آنفلوآنزا یک بیماری واگیر است که ویروس آن باعث عفونت دستگاه تنفسی می‌شود. سردرد، تب، بی‌حالی، ضعف، گرفتگی بینی و سرفه از جمله علائم شایع آن است. این بیماری میان انسان و حیوان مشترک است و به طور معمول دوره آن سه تا چهار روز طول می‌کشد اما در موارد شدید طولانی‌تر می‌شود و ممکن است به بستری فرد بیمار منجر شود. در مواردی نیز شدت این بیماری به مرگ فرد منتهی می‌شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.