رشد ۴۰۰ پله‌ای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در رتبه‌بندی تایمز
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، اسماعیل توحیدلو روز یکشنبه با اشاره به اینکه بر اساس گزارش موسسه رتبه‌بندی بین المللی تایمز در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی رشد ۴۰۰ پله‌ای نسبت به سال گذشته داشته است گفت: رتبه دانشگاه در سال ۲۰۲۴ میلادی به جایگاه ۸۰۰-۶۰۰ جهان در میان یکهزار و ۹۰۴ موسسه و رتبه ۹ کشوری در میان ۷۳ موسسه ایرانی ارتقا یافته است.

معاون اجرایی معاونت بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به بررسی ۱۶ شاخص کاربردی در رتبه‌بندی تایمز گفت: شاخص‌های کاربردی در قالب پنج معیار کلی آموزش، پژوهش، استنادات، صنعت و بین‌الملل به ترتیب با وزن‌های ۲۹.۵ درصد، ۲۹ درصد، ۳۰ درصد، ۴ درصد و ۷.۵ درصد استفاده می‌شود.

وی در توضیح شاخص‌های کلیدی در رتبه‌بندی تایمز تصریح کرد: این معیارها شامل تحقیقات کیفی، شهرت و پژوهش‌های کاربردی دانشگاه در سطح بین‌المللی است، تعداد استنادها، دانشجویان "در مقاطع مختلف" کارکنان و اعضای هیئت علمی، درآمد صنعتی، جایگاه بین المللی از دیگر مواردی است که می توان به آن اشاره کرد.

توحیدلو تصریح کرد: با توجه به رشد و ارتقای علمی چشمگیر دانشگاه‌های آسیایی و حرکت قدرت علمی دنیا از غرب به شرق، پایگاه رتبه بندی تایمز از سال ۲۰۱۳ تاکنون به صورت سالانه رتبه‌بندی دانشگاه های آسیایی را نیز منتشر می‌کند.

بر اساس این گزارش، امتیاز دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در همه شاخص‌ها و زیر شاخص‌های تعریف شده پیشرفت متوازن داشته که در مجموع سبب ارتقای جایگاه آن شده است.

پایگاه رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی تایمز یکی از نظام‌های معتبر بین‌المللی است که از سال ۲۰۰۴ اقدام به رتبه‌بندی بین‌المللی دانشگاه‌ها کرده است و شهرت بین‌المللی این نظام، آن را به یکی از بزرگترین و متنوع‌ترین پایگاه‌های رتبه ‌بندی دانشگاه‌ها تا به امروز تبدیل می‌کند. ایرنا

پایان پیام/

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.