تعرفه های غیرواقعی و دستوری گذر پزشکان را به راهروهای سازمان تعزیرات حکومتی باز می کند
 تعرفه های غیرواقعی و دستوری، متهم اصلی

رئیس سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران در گفت وگو با پایگاه خبری پزشکان و قانون «پالنا»، از برگزاری جلسه مشترکی با ریاست سازمان تعزیرات حکومتی سخن می گوید و توضیح می دهد: «با توجه به مشکلاتی که در بعضی از مراکز استان ها و شهرستان ها برای همکاران ما یا مراکز و کلینیک ها به وجود آمده و پرونده هایی برای آنها در سازمان تعزیراتی شکل گرفته بود، جلسه ای را با دکتر اصانلو رئیس کل سازمان تعزیرات حکومتی کشور برگزار و در آن مطالب مهمی را بیان کردم.»

«دکتر محمد رئیس زاده» تصریح می کند: «آنچه مسلم است اینکه تعرفه ها غیرواقعی و دستوری هستند و با قیمت واقعی فاصله بسیار زیادی دارند و با این روند امکان ارائه خدمات با کیفیت وجود ندارد یا خدمت از دسترس خارج می شود یا کیفیت خدمت افت خواهد کرد و منجر به مهاجرت شغلی اعضای جامعه پزشکی خواهد شد. بنابراین لازم است که یک هوشمندی به خرج داده شود و با اغماض به این شرایط نگاه شود. کمااینکه یک همکار صرفا به خاطر اینکه امورات مطب خود را بچرخاند، ممکن است 20 هزار تومان بیشتر از ویزیت مصوب دریافت کند. حال اگر برای ایشان پرونده تشکیل دهیم و باعث شویم که او در پیچ و خم این رفت و آمدها از ارائه خدمت باز بماند، ضرر بیشتری را ایجاد کرده ایم.»

 باید با هوشمندی شان جامعه پزشکی را حفظ کنیم

وی ادامه می دهد: «تعرفه های خدمات پزشکی غیرواقعی و در طول سال ثابت است اما قیمت سایر خدمات و اجناس تغییر می کند و این مساله نیازمند نوعی هوشیاری و هوشمندی است تا شان جامعه پزشکی رعایت و بسترهای این تخلفات حذف شود، والا برخورد با خود معلول راه به جایی نمی برد. خوشبختانه متولیان سازمان تعزیرات حکومتی هم این مسائل را قبول داشتند و شخص دکتر اصانلو دید بسیار خوبی در این زمینه داشتند و بر ارزش جامعه پزشکی و دانستن قدر زحمات آنها تاکید کردند. ایشان همچنین بر خطر مهاجرت جامعه پزشکی تاکید کردند و معتقد بودند که همکاران ما به خاطر قوانین نادرست، به ناچار در جاهایی پرونده هایی به آنها ارجاع داده می شود، با این حال تمام تلاش آنها این است که در سال مهار تورم و رشد تولید، ارائه خدمات به خاطر این پرونده ها مخدوش نشود.»

دکتر رئیس زاده خاطرنشان می کند: «در عین حال که با تخلفات بزرگ باید برخورد و حقوق مردم باید رعایت شود اما دکتر اصانلو تاکید داشتند که شان جامعه پزشکی نیز باید رعایت شود. درنهایت مقرر شد که جلسات کارشناسی ادامه پیدا کند. این جلسه بسیار خوب بود، کمااینکه مشکلات جامعه پزشکی خدمت ایشان ارائه شد و ایشان هم دید بسیار خوبی به مسائل جامعه پزشکی داشتند و نظرشان این بود که قوانین و زیرساخت ها و تعرفه ها باید درست وضع شود و نمی شود همه امور را با بحث های تعزیراتی و برخوردی مدیریت کرد. به قول ایشان تعزیرات سمباده مسائل اقتصادی کشور است و بعضی جاها لازم است اما اینکه بخواهیم همه امور را به شکل وسیع با برخوردهای تعزیراتی حل کنیم، شدنی نیست. اگر قواین درست وضع شوند تخلفات کمتر می شود و پرونده ها هم کمتر خواهد بود.»

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.