شمارش معکوس برای شرکت در انتخابات تنها انجمن فعال جراحان عمومی کشور
پزشکان و قانون: آقای دکتر زمان‌بندی فرایند انتخابات هیات مدیره به چه شکل است؟

کاندیداهای محترم تا بیستم مهر ماه مجاز به ثبت‌نام هستند و بعد از آن برای تایید صلاحیت به وزارت بهداشت می‌روند. بعد از اینکه کاندیداهای تایید صلاحیت شده مشخص شدند، به آنها اعلام و یک مهلت قانونی مشخص برایشان تعریف می‌شود که در آن بازه زمانی مجاز به انجام تبلیغات هستند. چند روز قبل از انتخابات هم تبلیغات متوقف می‌شود. 

پزشکان و قانون: اهمیت برگزاری این انتخابات چقدر است؟

انجمن علمی جراحان عمومی ایران در حال حاضر تنها انجمن فعال برای جراحان عمومی سراسر کشور است و ما در حوزه جراحان عمومی، انجمن دیگری نداریم. این در حالی است که در سایر رشته‌ها انجمن صنفی هم داریم. کمااینکه با یک جستجوی ساده متوجه می‌شوید که مثلا در رشته اورولوژی چندین انجمن و در رشته زنان بیش از یک انجمن داریم. بنابراین منحصربه فرد بودن این انجمن برای صنف جامعه جراحان عمومی موضوع خیلی مهمی است و عملا تمام فعالیت‌هایی که به گروه جراحان عمومی مربوط است، در قالب این انجمن انجام خواهد شد. 

پزشکان و قانون:‌ تفاوت جایگاه انجمن علمی با صنفی در چیست؟

انجمنهای علمی از لحاظ اعتبار مرتبه خیلی بالاتری نسبت به انجمن‌های صنفی دارند و در معاونت آموزشی وزارت بهداشت ثبت می‌شوند، در حالی که انجمن‌های صنفی در قالب انجمن‌های غیرعلمی در وزارت کشور به ثبت می‌رسند. این دو از لحاظ اعتبار علمی در جامعه هدف خود، بسیار متفاوت هستند. بنابراین انجمن علمی یک انجمن با اعتبار خیلی بالاست و در حال حاضر متولی تمام امور گروه جراحان عمومی همین انجمن علمی جراحان عمومی ایران است که مسائل مربوط به جراحان و حتی امور مربوط به صنف را هم پوشش می‌دهد.

بنابراین مشارکت در فعالیت‌های این انجمن و علی‌الخصوص انتخابات هیات مدیره از اهمیت خیلی بالایی برخوردار است. کمااینکه هرچه تعداد آرا بیشتر باشد، اعتبار این هیات مدیره و این انجمن بالاتر می‌رود. به همین دلیل تلاش ما این است که همکاران را تشویق کنیم تا حتما در این انتخابات با حداکثر توان شرکت کنند و بدانند که قطعا روی سرنوشت خودشان تاثیر زیادی می‌گذارد. بدیهی است انتخاباتی که هیات مدیره آن با تعداد رای بسیار بالایی انتخاب شود، اعتبار خیلی بالاتر و حرف و قدرت نفوذ بیشتری خواهد داشت و قادر است که با پشتوانه تعداد رای دهندگان، حضور قدرتمندتری در عرصه‌های مربوطه پیدا کند. بنابراین موضوع انتخابات بسیار مهم است و ما هم اصرار زیادی داریم که همه دوستان شرکت کنند و اصلا مهم نیست که چه کسی به کدام کاندیدا رای دهد. این مساله کاملا در اختیار عزیزان است.

پزشکان و قانون: آیا شرط خاصی برای کاندید شدن وجود دارد؟

خیر، برای افرادی که کاندید هیات‌مدیره می‌شوند، هیچ ویژگی خاصی مورد نیاز و مورد نظر نیست و هر کدام از دوستان ما می‌توانند در دوره بعد هم کاندید شوند. هیچ محدودیتی وجود ندارد و هرکس که رای می‌دهد باید بداند که خودش هم ممکن است روزی جزء کاندیداها باشد و در هیات مدیره حضور پیدا کند. 

پزشکان و قانون: میزان استقبال تا این لحظه چگونه بوده است؟

تعداد کاندیداها و افرادی که تا این لحظه کاندید شدند، نسبتا زیاد است و تصور ما هم این است که صلاحیت همه آنها تایید می‌شود، چون دلیلی وجود ندارد که صلاحیت آنها تایید نشود. شرکت کنندگان می‌توانند به هر کسی که مایل هستند، رای دهند و از کاندیدای خود انتظار داشته باشند که پیگیر خواسته‌ها، نیازها و تقاضاهای آنها باشند. ما هم دوست داریم که همکاران عزیز ما و اعضای محترم انجمن، پس از انتخابات و در طول دوره هیات مدیره نیز حتما با اعضای هیات مدیره و آن کاندیدایی که خودشان انتخاب کردند، در تماس باشند و مسائل خود را مطرح و پیگیری کنند. همچنین مسائل جدیدی را که احیانا پیش می‌آید، عنوان کنند و یک مشارکت فعال بین رای دهندگان و نفرات منتخب وجود داشته باشد. 

پزشکان و قانون:‌ آقای دکتر نقش انجمن در ارتقای سطح علمی یا صنفی جراحان عمومی کشور چیست؟

از آنجا که انجمن علمی جراحان عمومی منحصربه فرد است نقش اصلی را در ارتقای سطح علمی و حتی خواسته‌های صنفی جراحان عمومی دارد، کمااینکه جراحان عمومی جای دیگری را برای گردهمایی، همفکری و مطرح کردن خواسته‌ها و تقاضاها ندارند. هدف اصلی انجمن با توجه به عنوان و نوع ثبت آن، ارتقای دانش و توانمندی‌های علمی و مهارتی جراحان عمومی است که تبعا منجربه ارتقای کیفی خدمات هر متخصصی خواهد شد و روی جنبه‌های حرفه‌ای و صنفی تاثیر مستقیم می‌گذارد. ما معتقد هستیم آن چیزی که باعث افزایش کیفیت خدمات ما می‌شود، توانمندی علمی و مهارت ماست و بنابراین انجمن نقش اصلی را در ارتقای سطح کیفی خدمات جراحان و به تبع آن، ارتقای شرایط اقتصادی آنها خواهد داشت.

پزشکان و قانون: به‌عنوان حرف آخر...

ما مشتاقانه منتظر حضور حداکثری همه همکاران در انتخابات هستیم.

پایان پیام/

محسن طاهرمیرزایی محسن طاهرمیرزایی

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.