شاخص اهدای خون در ایران هم طراز کشورهای توسعه یافته است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، عباداله سالک مقدم در جمع رئیس بسیج جامعه پزشکی و روسای کانون های بسیج سازمان های تابعه وزارت بهداشت، با مروری بر تاریخچه رشد و توسعه خدمات و استانداردهای سازمان انتقال خون گفت: شاخص مشارکت اهداکنندگان خون مستمر "باسابقه دو بار اهدای خون در سال" و همچنین اهداکنندگان با سابقه در کشور هم اکنون ۸۷ درصد است و این گروه افرادی هستند که سبک زندگی سالم، خودمراقبتی و اهدای خون آگاهانه را در برنامه زندگی شان قرار می دهند و اهدای آگاهانه این افراد می تواند منجر به افزایش سطح سلامت جامعه شود.

معاون فنی و فناوری‌های نوین سازمان انتقال خون ادامه داد: ایران اولین کشور در حوزه جغرافیایی مدیترانه شرقی است که موفق به اهدای خون صد درصد داوطلبانه توسط مردم شده و از سال ۲۰۰۷ این شاخص را که در حد کشورهای با در آمد بالا قرار می گیرد، با تمام مشکلات و تحریم ها به دست آورده ایم.

وی با تاکید بر تبدیل ۹۸ درصد خون کامل به فراورده های خونی، این شاخص را هم در سطح کشورهای در آمد بالا و نشان دهنده اهتمام سازمان انتقال خون در بهره وری و سر آمدی دانست و گفت: هم اکنون ایران یکی از ۲۳ کشور عضو بانک بین المللی خون های نادر و تنها کشور اسلامی عضو این بانک است که تکنولوژی و دانش تشخیص و ذخیره سازی این خون ها را دارد.

به گزارش ایرنا سالک مقدم در پایان اضافه کرد: دستیابی به شاخص سلامت خون در ایران که در حد کشورهای پیشرفته دنیا است، از دیگر دستاوردهای سازمان انتقال خون است. افزایش تولید خون کم لوکوسیت و رسیدن این میزان به صد در صد در سال آینده را در دستور کار قرار داده ایم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.