۱.۹ میلیون بیمار خاص و صعب العلاج کشور "نشان‌دار" شدند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد مهدی ناصحی در حاشیه نوزدهمین اجلاس سراسری مدیران کل بیمه سلامت کشور که امروز "۱۹ مهر" در کرمانشاه برگزار شد در جمع خبرنگاران جمعیت بیمه شدگان بیمه سلامت کشور را بیش از ۴۰ میلیون نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد بیش از نیمی از جمعیت کشور را شامل می شود، از جمعیت بیمه شدگان کشور ۳۲ میلیون نفر بصورت رایگان بیمه شده‌اند که ۸۰ درصد جمعیت بیمه شدگان را شامل می‌شود.

مدیرعامل بیمه سلامت هزینه بیمه شدگان سلامت کشور در سال گذشته را بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: امسال هم تاکنون بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان برای بیمه شدگان هزینه کرده و به مراکز طرف قرارداد پرداخت کرده ایم، بیش از ۵۱ هزار مرکز درمانی، آزمایشگاهی، تصویربرداری و... در کشور طرف قرارداد بیمه سلامت هستند.

ناصحی یکی از اقدامات ارزشمند دولت سیزدهم را بحث رایگان کردن هزینه درمان بیماران خاص و صعب العلاج عنوان و تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰۷ بیماری خاص و صعب العلاج تحت پوشش قرار دارند، بیماران خاص و صعب العلاج برای رایگان شدن هزینه های درمانی و دارویی خود باید ابتدا در سامانه بیمه سلامت ثبت نام کنند، با ثبت نام در این سامانه و تایید صحت اطلاعات وارده، در نهایت این بیماران "نشان دار" می شوند، تاکنون بیش از ۱.۹ میلیون بیمار خاص و صعب العلاج در کشور "نشان دار" شده‌اند، سال گذشته بیش از ۳۱۰۰ میلیارد تومان و امسال نیز تاکنون بیش از دو هزار میلیارد تومان صرف هزینه‌های درمانی این بیماران شده است.

به گزارش ایسنا ناصحی در پایان در خصوص دستور وزیر بهداشت مبنی بر رایگان شدن هزینه درمان بستری و سرپایی کودکان زیر هفت سال در بیمارستان های دانشگاهی و دولتی گفت: در این زمینه در حال آماده سازی سامانه هستیم و این طرح به زودی اجرایی می شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.