طی یکسال اخیر هیچ مجوزی برای واردات یونیت‌های دندانپزشکی صادر نشده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، اسحاق عامری گفت: حدود ۲هزار و ۱۳۰ شرکت در حوزه تجهیزات پزشکی در کشور فعالیت دارند که بیش از ۲۳۰ مورد از این شرکت‌ها، دانش بنیان هستند و بیش از ۶هزار محصول را در کشور تولید می‌کنند؛ محصولاتی که عمدتا نگاه‌شان صادارت محور است.

وی در واکنش به اخباری درباره مجوز واردات یونیت دندانپزشکی نیز گفت: در این خصوص باید گفت که در سال‌های ۹۶ و ۹۷ مجوزی تحت عنوان واردات یونیت اطفال صادر شده و با توجه به اینکه این مدل یونیت آن زمان تولید داخل نداشته، واردات آن شروع شده بود، در یک سال گذشته هیچ مجوزی برای واردات یونیت از سوی سازمان غذا و دارو داده نشده است و آن تعدادی هم که وارد شده مجوزهایش مربوط به سال‌های ۹۶ و ۹۷ بوده است.

سرپرست معاونت فنی اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو  گفت: رویکرد فعلی ما در سازمان غذا و دارو حمایت همه جانبه از تولید داخل است. به عنوان مثال در پروتزهای زانو اکنون مجوز و سیاست تولید داخل را دو و سه برابر کرده‌ایم و میزان واردات آن در حال کاهش است، برای رشد حداقل ۳۰ درصدی تولید تجهیزات پزشکی در کشور و در سالی که به نام مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده برنامه‌ریزی کرده ایم.

به گزارش ایسنا عامری در پایان گفت: در راستای رشد تولید، یکی از اقلامی که صادقانه روی آن حساب کرده‌ایم همین اقلام دندانپزشکی است و این اطمینان خطر را می‌دهیم که هر کاری لازم باشد برای رشد تولید انجام می‌دهیم و پرونده‌ مرتبط با یونیت‌ها هم برای سال‌های گذشته بوده و سازمان غذا و دارو حتما پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد که هیچ حقی از تولید کننده‌ها ضایع نشود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.