احتمالا افزایش موارد ابتلا به آنفولانزا تا اوایل اسفند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بابک عشرتی گفت: در افراد عادی درمان بیماری آنفولانزا با کرونا تفاوت خاصی ندارد و بیماران باید مایعات مصرف کرده و در خانه استراحت کنند. بیماران زمینه‌ای با بروز علامت آنفولانزا یا کرونا باید تست دهند تا نوع عارضه به طور دقیق مشخص شود.

وی افزود: افرادی که علائم بیماری آنفولانزا را دارند، باید ماسک بزنند و از حضور در اجتماعات پرهیز کنند تا بیماری به دیگران سرایت نکند. افراد باید برای پیشگیری، علاوه بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به طور مرتب دست های خود را با آب و صابون شست‌وشو دهند، مادران باردار، بیماران زمینه ای و افراد در معرض خطر به همراه کادر بهداشتی و درمانی حتما باید واکسن آنفولانزا را دریافت کنند. بیماران زمینه‌ای باید دز چهارم واکسن کرونا را در مراکز بهداشتی و درمانی بر اساس دستورالعمل ابلاغی دریافت کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در پایان گفت: بررسی‌ها نشان می دهند که احتمالا افزایش موارد ابتلا به بیماری آنفولانزا را تا اوایل اسفند داشته باشیم که این موضوع امری عادی است و در سالیان گذشته نیز شرایط به همین صورت بوده است، در حال حاضر علائم بیماری آنفولانزا با کرونا یکسان است و اگر فردی علاوه بر تب، سرفه و بدن درد، دچار مشکلات گوارشی باشد احتمال ابتلا به بیماری کرونا صحیح است و با آزمایش این موضوع مشخص می‌شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.