سالانه ۶۵ هزار نفر به دلیل مصرف دخانیات به کام مرگ می‌روند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سید مرتضی خاتمی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بندی از لایحه برنامه هفتم توسعه که به افزایش مالیات محصولات دخانی و سیگار باز می‌گشت گفت: ارزان‌ترین سیگار را در دنیا کشور ما دارد، در حالی که عامل ۳۰ درصد انواع سرطان سیگار است. سیگار یک ماده مرگ‌آور و اعتیادآور است که مصرف آن در جامعه آسیب‌زاست. ۶۵ تا ۷۰ میلیارد نخ سیگار در کشور ما مصرف می‌شود و بالغ بر ۱۰ هزار تن تنباکو مصرف داریم. مالیاتی که دنیا در بحث سیگار وضع کرده به طور متوسط ۷۵ درصد قیمت سیگار را تشکیل می‌دهد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: در ترکیه که کشور مجاور ما است ۸۲ درصد قیمت سیگار را مالیات تشکیل می‌دهد. اکنون اکثر شرکت‌های چند میلیتی دخانیات در دنیا، براساس شرایط خوبی که وجود دارد در کشور ما شعبه زدند اما باید حقوق خود را بپردازند.

به گزارش ایسنا وی در پایان گفت: سالانه ۶۵ هزار نفر از جمعیت کشور به خاطر مصرف دخانیات به کام مرگ می‌روند، هدف از افزایش مالیات سیگار و سایر محصولات دخانی رفتارسازی است تا افراد آلوده به مصرف سیگار نشوند. خانواده‌های ما انتظار دارند که ما محصولات مفید و کالاهای اساسی سبد خانوار آنها را ارزان کنیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.