بیش از ۵ هزار زوج نابارور در استان تهران نشان‌دار شده‌اند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد غلام‌نژاد در پاسخ به این سوال که چه تعداد زوج نابارور در استان تهران نشان‌دار شده و از خدمات بیمه سلامت استفاده می‌کنند گفت: بیش از ۵ هزار زوج نابارور در استان تهران نشان‌دار شده‌اند و بیش از ۱۸ میلیارد تومان اعتباری است که برای درمان این زوج‌های نابارور در نظر گرفته شده است، این افراد خدمات تخصصی و فوق تخصصی شامل IVF، تلقیح داخل رحم یا IUI، را دریافت کرده‌اند که ۹۰ درصد هزینه‌های آن توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران درباره صندوق بیماران خاص و صعب‌الاعلاج گفت: ۱۰۷ بیماری صعب‌الاعلاج نشان‌دار شده‌اند اما ۵۲ بیماری در سامانه‌های ما تعریف شده‌است. بیش ۱۰۵ هزار بیمار نشان‌دار شده‌اند و از خدمات این صندوق استفاده می‌کنند همچنین بیش از ۷۵۳ میلیارد تومان برای این بیماران هزینه شده است، ۴۳۶ هزار بار نیز این آمار مراجعات این بیماران است، پوشش خدمات روانشناسی نیز در برنامه پزشک خانواده جای می‌گیرد، بخشنامه آن نیز به زودی ابلاغ و این برنامه نیز اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایلنا وی در پایان در خصوص اجرای طرح دارویار در استان تهران گفت: واقعیت این است که دارو در کشور ما ارزان است، دارو ممکن بود به راحتی به کشورهای همسایه قاچاق شود. برای اینکه شرکت‌های دارویی آسیب می‌دیدند دولت قیمت‌های دارویی را واقعی کرد اما پرداخت از جیب مردم تغییر نکرد چراکه سهم پرداختی بیمه‌ها افزایش پیدا کرد، ما الان در وضعیت خوبی قرار داریم، تقریبا مطالبات تا تیرماه پرداخت شده است ممکن است در این بخش تاخیرهای یک الی دو ماهه داشته باشیم اما در مجموع در طرح دارویار در وضعیت خوبی قرار داریم و امیدواریم این روند تا پایان سال با همت دولت ادامه پیدا کند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.