رصد مشکلات دانشگاه‌های علوم پزشکی با هم‌افزایی بیش از ۵۷۰ مرکز مطالعات و دفتر توسعه آموزش
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حوریه محمدی در نشست دو روزه مدیران مراکز مطالعات و دفاتر توسعه آموزش دانشکده‌ها و بیمارستان‌های آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ مرکز  EDO در دانشکده‌ها و بیمارستان‌های آموزشی و حدود ۷۰ مرکز EDC در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور وجود دارند گفت: در این نشست جمعی از خبرگان حضور دارند تا با هم‌افزایی و استفاده از تجارب مشترک، ارائه مشاوره‌های فردی و تقویت تعاملات و شبکه‌سازی بتوانند به عنوان بازوهای اجرایی در رصد، پایش و حل مشکلات دانشگاه‌ها مؤثر باشند.

رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی ادامه داد: بحث چارت سازمانی و نداشتن جایگاه قانونی، مهم‌ترین چالش مراکز مطالعات و دفاتر توسعه آموزش است که باعث کاهش انگیزه اعضای هیات علمی شده است، بنابراین باید ساختار سازمانی این مراکز ساماندهی و شرح وظایف آنها بازنگری شود.

وی بر حمایت و تقویت  کمیته‌های دانشجویی در مراکز مطالعات و دفاتر توسعه آموزش، تاکید کرد و افزود: پیگیری بحث تشکیل کمیته دانشجویی، بررسی فرایندهای دانشجویی و تعامل دو سویه با دبیرخانه‌های تخصصی آموزشی و همچنین ایجاد کمیته تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین آموزشی از جمله برنامه‌های عملیاتی در دست اقدام است.

به گزاش ایسنا محمدی در پایان با اشاره به تغییرات ایجاد ‌شده در بحث داوری بیست و پنجمین همایش آموزش پزشکی و پانزدهمین جشنواره شهید مطهری از داوری فرایندهای دانش‌پژوهی جشنواره شهید مطهری سال ۱۴۰۳ خبر داد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.