مجوزِ شرکتهای توزیعی شیرخشک در تهران و البرز به سختی تمدید می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدرضا ملک‌یاری از مشکلاتِ شرکتهای توزیعی برای تمدید مجوز خبر داد و گفت: بخش ما به مدت ۵ سال با مجوز توزیع شیرخشک در تهران و البرز در حال فعالیت بود و حداقل ۵۰درصد از نیاز استان تهران و البرز را تأمین می‌کرد، از حدود سه هفته‌ی گذشته سازمان غذا و دارو جلوی توزیع ما را گرفته است. این سازمان در بخشنامه‌ای اعلام کرده پخش استانی باید به پخش سراسری تبدیل شود. استدلالِ آن‌ها این است که با مشکلِ کمبودِ شیر خشک مواجه هستیم و با توزیعِ سراسری مشکلاتِ کمتری خواهیم داشت.

سرپرست فروش شرکت بهداشت کار گفت: شرکتِ ما که به عنوان یک شرکتِ تولیدکننده هم فعالیت می‌کند ماهیانه حدود یک و نیم میلیون قوطی تولید می‌کند و سهم بیست درصدی از بازار شیرخشک کشور دارد. ما جنس خود را به پخش سراسری می‌دهیم اما از این تعداد حدود ۲۰۰هزار قوطی را خودمان داخل تهران پخش می‌کنیم. در واقع به این دلیل که توزیع سراسری نمی‌تواند همه نیازهای توزیع را برآورده کند، ما به عنوان تولیدکننده، یک شرکت توزیعی برای تهران و البرز زدیم تا نیاز بازار را رفع کنیم، این ادعا که پخش استانی در شرایطِ کمبودِ شیرخشک مشکل‌ساز است، درست نیست. اگر شرکتی مثل ما با سال‌ها سابقه‌ی کار، توزیع نکند داخل تهران مشکل کمبودِ شیر خشک بیشتر می‌شود.

به گزارش ایلنا وی در پایان افزود: سازمان غذا و دارو اعلام کرده که در صورتِ نداشتنِ مجوزِ سراسری، نمی‌توانیم به فعالیت ادامه بدهیم. درخواست ما این بود که همچنان مجوزِ فعالیتِ استانی داشته باشیم و در تهران و البرز به کار خود ادامه بدهیم، متأسفانه سازمان غذا و دارو با این درخواست موافقت نکرده است و ما مجبور به تعدیل نیروهای خود شدیم. در حال حاضر ۲۰ نیرو را تعدیل کردیم و احتمالا با ۳۰ نیروی دیگر هم به زودی قطع همکاری کنیم، این موضوع ضمن اینکه امنیتِ شغلیِ نیروهای شرکتِ توزیعی را تهدید کرده است، تاثیرِ مستقیمی در بحرانِ کمبودِ شیر خشک می‌گذارد چراکه شرکتی مثل ما که سال‌ها بخش قابل توجهی از نیاز استان تهران و البرز را فراهم کرده، دیگر اجازه‌ی فعالیت ندارد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.