۳۰۰۰ دستگاه آمبولانس فرسوده در کشور وجود دارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، جعفر میعادفر گفت: مجوز ۱۰۰۰ دستگاه آمبولانس اخذ شده؛ در صورتی که خیرین خارج از کشور بخواهند آمبولانس به کشور وارد کنند از عوارض گمرکی آن معاف خواهند بود.

رئیس اورژانس کشور گفت: قرارداد برای تامین ۵۰۰ آمبولانس بسته و اقدامات لازم انجام شده و نمونه اول آمبولانس‌ها تهیه و مورد تایید قرار گرفته است.

میعادفر با بیان اینکه شرکت تولیدکننده اقدامات لازم را برای تولید آغاز کرده است، بیان کرد: انتظار داریم تا پایان امسال بخش عمده‌ای از آمبولانس‌ها وارد چرخه عملیات اورژانس کشور شود.

وی اضافه کرد: مابقی آمبولانس‌ها نیز اوایل سال آینده تامین خواهد شد.

رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه همچنین یک مناقصه دیگر در دست تدارک داریم که تا یکی دو ماه آینده، ۵۰۰ آمبولانس دیگر را تامین خواهیم کرد و در این راستا دستور وزیر وزرات را اخذ کردیم و امیدواریم در این فصل بودجه‌ریزی دولت و مجلس بودجه‌ای مستمر را در ارتباط با خرید آمبولانس لحاظ کنند تا این عقب‌ماندگی جبران شود، تصریح کرد: در برنامه هفتم یکی از حکم‌هایی که در نظر گرفته شده این است که یک درصد از فروش خودروها برای خرید آمبولانس لحاظ شود و در اختیار سازمان اورژانس کشور قرار گیرد که این موضوع در صحن مجلس تصویب و چنانچه به تایید شورای نگهبان برسد بخش از مشکلات تامین آمبولانس برطرف خواهد شد.

میعادفر افزود: چنانچه به اندازه پایگاه‌هایی که داریم بتوانیم آمبولانس تامین کنیم قطعا نیازها مرتفع خواهد شد.

وی گفت: برای تامین آمبولانس مورد نیاز در تلاش هستیم از ظرفیت خیرین استفاده کنیم و در این راستا مجوز ۱۰۰۰ دستگاه آمبولانس را اخذ شده؛ در صورتی که خیرین خارج از کشور بخواهند آمبولانس به کشور وارد کنند از عوارض گمرکی آن معاف خواهند بود و ما می‌توانیم با ۵۰ درصد قیمت آمبولانس را خریداری کنیم و خیرینی که استطاعت مالی دارند در این راستا سازمان اورژانس را یاری کنند.

رئیس اورژانس کشور در خصوص بالگرد گفت: در حال حاضر لرستان به لحاظ بالگرد امدادی شرایط بهتری نسبت به سایر استان‌های کشور دارد و سه بالگرد در الیگودرز، بروجرد و خرم‌آباد وجود دارد.

میعادفر بیان کرد: برای بالگرد خرم‌آباد که نیاز به قطعات و تجهیزات دارد، این قطعات را از شرکت طرف قرارداد تامین شده و ظرف دو ماه آینده بالگرد خرم‌آباد نیز فعال خواهد شد.

پایان پیام/

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.