جبران کمبود شیرخشک در بازار با تولید ۱۰ میلیون قوطی در ماه
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، هانی تحویل زاده‌ با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون به چند شرکت تولیدکننده شیرخشک نوزاد ارزی برای واردات مواد اولیه داده نشده است گفت: ارز تخصیص داده شده تنها بدهی تعدادی از شرکت‌ها را کم کرده است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد با اشاره به اینکه مصرف شیرخشک در کشور ماهانه ۵ میلیون و سالانه ۶۱ میلیون قوطی است گفت: باید حدود ۲ برابر یعنی ۱۰ میلیون قوطی شیرخشک در ماه تولید شود تا کمبودی در بازار احساس نشود.

وی افزود: باید از ظرفیت تمام تولیدکنندگان استفاده و تا پایان سال به همین میزان تولید شده تا مشکلی به وجود نیاید، اجازه واردات ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار قوطی شیرخشک به ۸ شرکت فوریتی داده شده که از این مقدار سهم یک شرکت ترکیه‌ای ۴ میلیون است. یک میلیون قوطی آن وارد گمرک شده و به دلایل نامعلومی هنوز توزیع نشده است.  

به گزارش ایسنا تحویل زاده در پایان گفت: اگر کسی بخواهد واردات شیرخشک داشته باشد، راحت‌تر از تولیدکنندگان می‌تواند ارز دریافت کند، معتقدیم ابتدا باید همه کارخانه‌های تولید داخل با تمام ظرفیت‌های خود کار کنند و اگر بازار تامین نشد واردات انجام شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.