گرایش پزشکان به تخصص در رشته‌های پول‌ساز از معضلات امروز کشور است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محسن زنگنه در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی ماده‌ای از لایحه‌ برنامه هفتم توسعه که به افزایش ظرفیت در تمامی رشته‌های تخصصی پزشکی بر می‌گشت گفت: یکی از مشکلات کشور این است که امروز پزشکان متخصص داخلی به سمت رشته‌های زیبایی گرایش پیدا کرده‌اند چرا که پول دارد، اگر اکنون ما افزایش ظرفیت در تمامی رشته‌های تخصصی پزشکی را لحاظ کنیم دولت مکلف می‌شود سالانه در همه رشته‌ها ۱۲ درصد ظرفیت را افزایش دهد که این امر غیرمنطقی است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس گفت: به عنوان مثال در حوزه مغز و اعصاب به ازای هر ۱۰ هزار نفر شاید یک پزشک لازم باشد اما در حوزه داخلی به ازای هر ۱۰ هزار نفر ۱۰ پزشک لازم باشد. مطمئن باشید اگر در همه رشته‌ها دولت مکلف به افزایش ظرفیت باشد، رشته‌های تخصصی زیبایی قطعا خیلی بیشتر رشد خواهند کرد. همان طور که امروز در یک شهرستان پنج کلینیک زیبایی وجود دارد اما یک کلینیک تخصصی اطفال دیده نمی‌شود.

به گزارش ایسنا در نهایت نمایندگان دولت را مکلف کردند سالانه در تمامی رشته‌های تخصصی ظرفیت تربیت نیروی انسانی گروه پزشکی را ۱۲ درصد افزایش دهد.

پایان پیام/

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.