مجلس با درخواست بودجه متمم موافقت نکرد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حیدر محمدی در حاشیه کنفرانس ملی عدالت در نظام سلامت با رویکرد دسترسی عادلانه به دارو در خصوص اینکه امسال تاکنون چقدر از بودجه ۶۹ هزار میلیارد تومانی طرح دارویار مصرف شده است؟ گفت: از ۶۹ هزار میلیارد تومان حدود ۱۹ همت مصرف شده است.

رئیس سازمان غذا و دارو در خصوص اینکه چه زمانی شیرخشک‌های وارداتی توزیع می‌شوند؟ گفت: شیرخشک‌های وارداتی در یکی، دو هفته اخیر وارد کشور شده‌اند. طبق روال نمونه‌های شیرخشک‌های وارداتی در آزمایشگاه مربوطه در حال بررسی است و پس از اعلام نتیجه نهایی آزمایشات، توزیع انجام خواهد شد. فکر می‌کنم طی یکی، دو روز آینده توزیع شیرخشک‌های وارداتی آغاز شود، البته به شرط تائید آزمایشگاه توزیع خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که ارز ترجیحی شیرخشک چه زمانی حذف می‌شود؟ افزود: مشخص نیست ارز ترجیحی شیرخشک چه زمانی حذف می‌شود. یارانه شیرخشک به صورت ارزی است و داروخانه‌ها در هنگام فروش شیرخشک، ملزم به ثبت آن در سامانه هستند.‌ داروخانه‌هایی که اقدام به ثبت شیرخشک در سامانه نمی‌کنند از ابتدای آذر ماه دیگر به هیچ عنوان سهمیه‌ای نخواهند داشت و مراتب ابلاغ شده است و با آنها برخورد می‌شود و حتی سهمیه دارویی این داروخانه‌ها نیز قطع می‌شود. داروخانه‌هایی که شفاف عمل می‌کنند، طبیعتا سهمیه بیشتری خواهند داشت.

محمدی با اشاره به اینکه فعلا برنامه‌ای برای اصلاح سیاست ارزی نداریم اظهار کرد: در این زمینه به ستاد تنظیم بازار پیشنهاد دادیم و اگر ستاد تنظیم بازار بپذیرد، هر موقع نهایی شد و اعلام کنند، ما اجرا می‌کنیم. فعلا با ارز ترجیحی تخصیص یافته، این روند ادامه دارد. ما آمادگی اجرا داریم اما باید همه زیرساخت‌ها فراهم باشد.

به گزارش فانا رئیس سازمان غذا و دارو در پایان با اشاره به اینکه با کد ملی غیر نوزاد نمی‌توان شیرخشک دریافت کرد گفت: هر کد ملی مختص همان متقاضی ثبت شده در سامانه است. برنامه‌ریزی کردیم طی یک هفته آینده به والدین نوزادان متقاضی شیرخشک که شیرخشک دریافت می‌کنند، پیامکی مبنی بر دریافت شیرخشک ارسال می‌شود و در صورتی که شیرخشک دریافت نکرده باشد می‌تواند شکایت و پیگیری کند تا مشخص شود کدام داروخانه چنین کاری کرده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.