سازمان غذا و دارو موضوع تخفیف ارزی تولیدکنندگان شیرخشک را پیگیری می‌کند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علی خضریان با اشاره به جلسه کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس درباره نظارت بر زنجیره تامین شیرخشک و اجرای کامل سامانه ردیابی و رهگیری و کنترل اصالت دارو "TTAC" بود گفت: در این جلسه رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نماینده رئیس جمهور، رئیس ستاد غذا و دارو، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت و همچنین تولید کنندگان شیرخشک حضور داشتند.

وی افزود: در این جلسه تولیدکنندگان شیرخشک مشکلات خود را مطرح کردند و گزارشی نیز از سوی رئیس سازمان غذا و دارو ارائه شد، با توجه به آمارهای ارائه شده، تولید شیرخشک در کشور نسبت به سال‌های گذشته تغییری نداشته و به نظر می‌رسد مشکل کار در عدم رصد زنجیره توزیع بوده است، از سوی دیگر تأخیر در تخفیف ارز و ایجاد جو روانی و تقاضای القایی نیز در بروز مشکلات بیشتر بی تاثیر نبوده است.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس به گزارش رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص سامانه تیتک اشاره کرد و گفت: در این باره سازمان غذا و دارو نیز گزارشی از اقدامات خود ارائه کرد.

خضریان در خصوص جمع بندی جلسه گفت: در خصوص مشکلات حوزه شیرخشک مقرر شد سازمان غذا و دارو موضوع تخفیف ارزی تولیدکنندگان را پیگیری و اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهد. تولیدکنندگان نیز اقدام به شناسه گذاری کالاهای خود کرده و در کنار آن ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز از ظرفیت قانونی خود برای برخورد با کالاهای احتکار شده و از زنجیره خارج شده نیز اقدام کند.

به گزارش ایسنا وی در پایان اضافه کرد: در خصوص سامانه تیتک، با توجه به طولانی شدن اجرای این سامانه مقرر شد سازمان غذا و دارو ظرف دو هفته آینده برنامه خود را برای اجرای کامل این سامانه به کمیسیون ارائه کند.

پایان پیام/

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.