تحریم بانک ورنگولد، فرایند تامین دارو را پیچیده‌تر می‌کند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، احمد آتش هوش گفت: در زمینه واردات داروهای تمام شده موردنیاز کشور، عمده تامین‌کنندگان شرکت‌هایی اروپایی هستند که باید پول آنها به یورو تبدیل و به حساب‌های آنها در بانک‌های اروپایی واریز شود.

وی گفت: با محدودیت ایجاد شده در مورد بانک ورنگولد، این کار پیچیده‌تر شده است. تامین ارز و انتقال آن قصه پر غصه‌ای است. این تحریم هزینه‌هایی بیشتری را به انتقال ارز و تامین دارو تحمیل می‌کند. موضوعی که از انتقال ارز مهمتر و حتی خطرناک‌تر است، امنیت این پول است. وقتی پول را به صرافی می‌دهیم اطمینانی از رسیدن آن به بانک مقصد نداریم. وقتی پول به حساب بانک ذینفع می‌رسد آن پول را آزاد نمی‌کند تا زمانی که سوالات زیادی بپرسد تا مطمئن شود که منشا این پول ایران نیست در غیر این صورت پول را ریجکت می‌کند.

عضو هیات مدیره فدراسیون اقتصاد سلامت ایران در پایان اضافه کرد: وقتی منابع ارزی از هر بانک و منبعی اختصاص می‌یابد، انتقال آن پیچیدگی‌های زیادی دارد که علاوه بر هزینه، امنیت آن نیز مطرح است، کاری که شرکت‌های دارویی می‌کنند، روش متعارفی نیست اما ناچار هستند با هر طریق ممکن و با قبول ریسک‌های هزینه و امنیت پول، این کار را انجام دهند که تاکنون نیز با موفقیت انجام داده‌اند. فانا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.