سالانه ۲ هزار نفر به بیماران دیالیزی در کشور افزوده می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، ناصر سیم فروش روز سه شنبه در حاشیه افتتاح کلینیک شفای انجمن حمایت از بیماران کلیه با اشاره به وجود ۴۰ هزار بیمار دیالیزی در کشور گفت: در عین حال سالانه حدود ۲ هزار پیوند کلیه نیز در کشور انجام می شوند و البته اولویت ما برای انجام پیوند از مرگ مغزی است که از ایرانی به ایرانی صورت می گیرد.

رئیس انجمن پیوند کلیه ایران با بیان اینکه پیوند کلیه از غیر ایرانی ممنوع است گفت: هزینه پیوند کلیه در کشور ۴۰ میلیون تومان است و ایران تنها کشوری بوده که اهدای این عضو قانونی و فروش آن از فرد زنده نیز جایز است، همه علما بر موضوع دریافت هزینه برای فروش کلیه اتفاق نظر داشته چون نجات جان یک انسان در میان است و از آن هدیه ایثار یاد می شود.

وی افزود: هر چقدر بیمار کمتر دیالیز شود، انجام پیوند کلیه بهتر است، با توجه به هزینه های بالای درمان بیماریها و رنج هایی که بیمار تحمل می کند، باید به بحث پیشگیری از بروز بیماریهای غیرواگیر بیشتر توجه شود زیرا دیابت و فشارخون بالا باعث از کار افتادن کلیه ها می شود و کنترل و درمان به موقع آنها می تواند از بروز این بیماری جلوگیری کند.

خدمات رسانی به بیش از ۱۰۰ هزار بیمار کلیوی

اعظم پناهی مهر مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیه نیز گفت: این انجمن حدود ۱۸۰ نمایندگی در سراسر کشور دارد و هم اکنون بیش از ۱۰۰ هزار بیمار پیوندی و دیالیزی تحت پوشش این انجمن قرار دارند، با توجه به اینکه هر بیمار کلیوی بعد از پیوند نیاز به مراقبت‌های ویژه دارد، مهم‌ترین دغدغه انجمن در زمان حاضر روان‌سازی در عمل پیوند کلیه است و این انجمن با توجه به هزینه‌های درمانی و معیشتی در پیوند بیماران نیاز به توجه و حمایت خیران دارد. ایرنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.