نگرانی سازمان جهانی بهداشت از شیوع بیماری های تنفسی در چین
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سازمان جهانی بهداشت از چین درخواست کرد که در مورد افزایش بیماری های تنفسی و گزارش ذات الریه در کودکان اطلاعات دقیقی ارائه کند.

در یک کنفرانس مطبوعاتی در 13 نوامبر 2023، مقامات چینی از کمیسیون بهداشت ملی گزارش دادند که شیوع بیماری های تنفسی در چین افزایش یافته است. مقامات چینی این افزایش را به رفع محدودیت‌های کرونایی و گردش عوامل بیماری زای شناخته شده مانند آنفولانزا، مایکوپلاسما پنومونیه "عفونت باکتریایی رایج که معمولاً کودکان کوچک‌تر را مبتلا می‌کند" ویروس سنسیشیال تنفسی "RSV" و ویروس کرونا نسبت دادند. مقامات بر نیاز به نظارت بیشتر بر بیماری ها در مراکز مراقبت های بهداشتی و محیط های اجتماعی و همچنین تقویت ظرفیت سیستم بهداشتی برای مدیریت بیماران تاکید کردند.

بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت، در 21 نوامبر، رسانه ها مواردی از ذات الریه تشخیص داده نشده در کودکان در شمال چین را گزارش کردند. مشخص نیست که آیا این موارد با افزایش کلی عفونت‌های تنفسی که قبلاً توسط مقامات چینی گزارش شده مرتبط است یا خیر.

در همین راستا در 22 نوامبر، سازامان جهانی بهداشت از طریق مکانیسم مقررات بین المللی بهداشت، اطلاعات اپیدمیولوژیک و بالینی و همچنین نتایج آزمایشگاهی از این موارد گزارش شده در میان کودکان را درخواست کرده است. همچنین اطلاعات بیشتری در مورد عوامل بیماری زای در گردش از جمله آنفولانزا، کرونا، RSV و مایکوپلاسما پنومونیه را درخواست کرده است. تسنیم

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.