جزئیات حمایت تغذیه‌ای وزارت بهداشت از ۱۲۳ هزار کودک زیر ۵ سال
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حسین فرشیدی امروز در نشست خبری با خبرنگاران با موضوع بهبود تغذیه کودکان، با اشاره به اهمیت نقش تغذیه در جلوگیری از بیماری‌ها گفت: کنترل بیماری‌های غیرواگیر از بروز از کار افتادگی ناشی از بیماری جلوگیری می‌کند.

فرهنگ تغذیه در مدارس اصلاح می‌شود

وی با اشاره به نقش و تاثیر "عادت" در تغذیه افراد افزود: به عنوان مثال خیلی‌ها عادت دارند  قبل از چشیدن غذا روی آن نمک بریزند که این موضوع باید اصلاح شود. فرهنگ تغذیه باید از سنین خیلی پایین شکل گیرد تا به سبک زندگی فرد تبدیل شود که در این زمینه لازم است با مادران و کودکان کار کنیم. در این راستا تفاهم‌نامه‌ای هم با ورزات آموزش و پرورش امضا کردیم تا فرهنگ تغذیه در مدارس هم اصلاح شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت درخصوص اجرای برنامه "ارتقای وضعیت تغذیه کودکان زیر ۵ سال" اظهار کرد: بودجه این برنامه در سال جاری بهبود خوبی یافت و اگر بتوانیم ثابت کنیم رژیم غذایی که در نظر گرفتیم تا چه حد مفید بوده می‌توان بودجه برنامه را در سال آتی افزایش داد، امسال ۱.۵ همت برای طرح "ارتقای وضعیت تغذیه کودکان زیر ۵ سال" در نظر گرفته شد.

فرشیدی گفت: در این برنامه کودکان پنج دهک نخست جامعه که نیاز به حمایت داشتند توسط کارشناسان تغذیه شناسایی شدند و اسامی آنها که شامل ۱۲۳ هزار و ۵۸۸ نفر بودند به وزارت رفاه داده شد. کارت مخصوص "کالابرگ الکترونیک" این افراد ماهی یک میلیون تومان شارژ می‌شود و می‌توانند اقلام غذایی مدنظر ما را تهیه کنند تا مشکلات تغذیه‌ای کودکان برطرف شود. تعداد ۱۸ هزار نفر هم در دهک ۶ و ۷ درنظر گرفته شدند که کارت آنها ماهانه ۶۰۰ هزارتومان شارژ می‌شود.

به گزارش ایسنا وی در پایان افزود: در واقع به شکل متوسط سازمان برنامه و ‌بودجه ماهانه ۱۲۲ میلیارد تومان برای این کار هزینه می‌کند، باید تاثیر این اقدامات به صورت یک مطالعه عملیاتی نشان داده شود تا بتوان برای افزایش بودجه و گسترش طرح اقدامات بیشتری انجام داد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.