ضرورت رفع نیازهای آموزشی کشور با فناوری‌های نوین
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، احسان شریفی‌پور در اختتامیه اولین کنگره و جشنواره ملی فناوری و آموزش علوم پزشکی "کنگره و جشنواره شیخ الرئیس" گفت: این همایش با استقبال کم نظیر اساتید، دانشجویان، فناوران، متخصصان و همه فعالان عرصه فناوری های نوین در آموزش علوم پزشکی برگزار شد. بیش از هزار و ۵۰۰ شرکت کننده در این کنگره حضور داشتند و هزار نفر، امتیاز بازآموزی دریافت کردند.

رئیس مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی ادامه داد: ۱۳۰ طرح در زمینه فناوری های نوین در آموزش علوم پزشکی به دبیرخانه‌ همایش ارسال شد که پس از ارزیابی ها و داوری های چند روزه، ۵ طرح برگزیده انتخاب شدند.

وی افزود: ۸۰ استارت آپ دانشجویی شامل دانشجویان المپیادی و غیر المپیادی برای این کنگره ثبت نام کردند، بعد از غربالگری ۲۹ تیم دانشجویی با یکدیگر به رقابت پرداختند و ۵ تیم, جایزه گرفتند. در عرصه محصولات فناورانه هم ۵۳ محصول برای این کنگره معرفی شدند که فراتر از انتظار بود و در پایان ۶ محصول. برگزیده شدند.

شریفی پور با بیان اینکه ۳۰ کارگاه تخصصی وفوق تخصصی در این همایش برای سطوح مختلف شامل اساتید دانشجویان و گروه عام برگزار شد گفت: ۴۰ غرفه در نمایشگاه برای ارائه آثار فناوری و دستاوردهای برتر فناورانه در سطح کلان مناطق و شرکت‌های بنیان برپا شد.

رئیس مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی اظهار کرد: امید داریم با برگزاری این همایش یک قدم جدی برای ورود فناوری‌های نوین در عرصه آموزش علوم پزشکی برداریم و از این به بعد با مسئولیتی که از سوی مقام عالی وزارت و معاون آموزشی وزارت بهداشت به مرکز نصر داده شده بتوانیم پذیرای فناوری‌های نوین و شرکت‌های دانش بنیان باشیم و نیازهای آموزشی کشور را به خوبی شناسایی کنیم و با فناوری‌های نوین آنها را مرتفع سازیم.

به گزارش ایسنا وی در پایان اضافه کرد: پایان اولین کنگره، آغاز کار برای برگزاری همایش سال آینده و تلاش بیشتر است تا بتوانیم همایش شیخ الرئیس را در سال آینده به صورت جامع‌تر و بین‌المللی‌تر و با ارائه محصولات بیشتر برگزار کنیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.