مقامات چین: شیوع بیماری‌ تنفسی ناشی از آنفلوآنزا و سایر عوامل بیماری‌زا است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مقامات چین اظهار کردند که افزایش مبتلایان به عفونت‌های تنفسی در این کشور ناشی از همپوشانی ویروس‌های رایج مانند ویروس آنفلوآنزا، راینوویروس‌ها، ویروس سینسیشیال تنفسی یا RSV، آدنوویروس و همچنین باکتری‌هایی مانند مایکوپلاسما پنومونیه است که عامل رایج عفونت‌های دستگاه تنفسی هستند.

این وزارتخانه از مقامات محلی خواست تا کلینیک های بیشتری را برای ارائه خدمات به بیماران دارای علائم آماده کنند و واکسیناسیون را در میان کودکان و سالمندان گسترش دهند، زیرا این کشور با موجی از بیماری های تنفسی در اولین زمستان خود از زمان حذف محدودیت های کرونایی دست و پنجه نرم می کند.

می فنگ سخنگوی این وزارتخانه گفت: باید تلاش ها برای افزایش افتتاح کلینیک ها و مناطق درمانی مربوطه، افزایش ساعات خدمات‌رسانی و افزایش عرضه داروها انجام شود، به مردم توصیه می کنیم از ماسک استفاده کنند و از مقامات محلی نیز خواست تا بر پیشگیری از شیوع بیماری در مکان‌های شلوغ مانند مدارس و خانه‌های سالمندان تمرکز کنند.

اخیرا سازمان جهانی بهداشت از چین درخواست کرد که اطلاعاتی را در مورد افزایش نگران کننده بیماری های تنفسی در کودکان در این کشور ارائه دهد.

مقامات چینی در اوایل این ماه افزایش بیماری های تنفسی را به دلیل لغو محدودیت‌های قرنطینه کرونایی اعلام کردند. سایر کشورها نیز با پایان یافتن محدودیت های همه گیری، شاهد افزایش بیماری های تنفسی مانند RSV بودند.

"فرانسوا بالو" از دانشگاه کالج لندن در این باره گفت: از آنجایی که چین اساساً نسبت به هر کشور دیگری روی زمین قرنطینه بسیار طولانی‌تر و سخت‌تری را تجربه کرد، پیش‌بینی می‌شد که بعد از محدودیت‌های کرونایی امواج شیوع بیماری در این کشور قابل توجه باشد، مگر اینکه شواهد جدیدی وجود داشته باشد که خلاف آن را نشان دهد. هیچ دلیلی برای مشکوک شدن به ظهور یک پاتوژن جدید وجود ندارد.

آنفلوآنزا، ویروس سینسیشیال تنفسی و کووید ۱۹ همگی بخشی از مجموعه ویروس‌های تنفسی فصلی هستند که در پاییز و زمستان شمار مبتلایان به آن‌ها افزایش می‌یابد. ایسنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.