استقرار میز ارتباطات مردمی در بیمارستانهای تهران، بزودی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، اسدلله تقی زاده در حاشیه برگزاری گردهمایی رؤسای دانشگاه ها، مراکز  درمانی و واحدهای  بازرسی دانشگاه علوم پزشکی ایران در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس ارزیابی های کارشناسی  در سامانه «سامد»  اداره کل بازرسی در استان تهران میزان نارضایتی شهروندان استان از نحوه ارائه خدمت مراکز درمانی اعم از دولتی و خصوصی در رتبه چهارم مسائل  مطرح شده قرار دارد.

مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری تهران ادامه داد: با رویکرد مردمی دولت سیزدهم و استقرار  مستمر میزهای خدمت در مصلی های نماز جمعه و دستگاه‌های اجرایی به زودی شاهد استقرار میز ارتباط مردمی در محل بیمارستان های شهر و استان تهران  در راستای بهبود کیفیت ارائه خدمات به شهروندان خواهیم بود، اساسا کارکرد و خروجی میز خدمت با میز ارتباط مردمی متفاوت است و این در حالی است که طبق تفاهم نامه نهاد ریاست جمهوری با وزارت بهداشت می بایست میز ارتباط مردمی در واحدهای بیمارستانی  و مراکز درمانی مستقر می شد که متاسفانه تاکنون  این مهم محقق نشده  است.

مردم استان تهران در حوزه بهداشت ودرمان مطالبات جدی دارند

وی هدف از استقرار میز ارتباط مردمی در بیمارستان ها را تسریع در رفع مشکلات درمانی شهروندان استان دانست و افزود: امسال بیش از ۴۳ هزار تماس تلفنی شهروندان با سامانه "سامد" در خصوص مشکلاتی بود که با بخش بهداشت و درمان داشتند و این عدد زمانی برجسته تر می شود که بدانیم ۴ برابر بیشتر از میانگین کشوری است و این یعنی مردم استان تهران در حوزه بهداشت ودرمان مطالبات جدی دارند، توجه، عزم و رویکرد دولت به بخش سلامت جدی است، تکمیل پروژه های بیمارستانی نیمه تمام و راه اندازی آن در شهرستان‌های استان همچون بیمارستان های شهرستان های شهریار ، اسلامشهر و تهران، اهتمام و اقدام دولت در این بخش در کاهش نیاز های درمانی مردم در این بخش موثر است.

تقی زاده گفت: وقتی شهروندان به بیمارستان ها  یا مراکز درمانی مراجعه می کنند علاوه بر تألمات ناشی از بیماری باید مشکلات مربوط به برخی بروکراسی ها و ناهماهنگی های بین بخش که عمدتا زمانبر هم هستند را هم تحمل کنند که علاوه بر تحمیل زیان های روحی و مادی فراوان بعضاً در برخی موارد جبران ناپذیر است و اینجا  دقیقا فلسفه وجودی  استقرار میز ارتباط مردمی در بیمارستان ها بیشتر معنا پیدا می کند.

احیای مجدد واحدهای مددکاری در بیمارستان های شهر و استان تهران

مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری تهران با اشاره به احیای مجدد واحدهای مددکاری در بیمارستان های شهر و استان تهران گفت: در سال های گذشته واحدهای مددکاری در مراکز درمانی نقشی بی بدیل در رفع مشکلات مردم داشتند اما متأسفانه به مرور این واحدها تضعیف شد و کارکرد اصلی خود را از دست داده اند، در مجموعه اداره کل بازرسی استانداری تهران این اراده وجود دارد که در کمترین زمان ممکن دستگاه های متولی و عضو  واحدهای مددکاری بیمارستان ها را  که عمدتا شامل نمایندگان ادارات بهزیستی ،بیمه ها، بنیادهای حمایتی ،خیرین ،سمن ها و سایر دستگاه ها می باشند را دور یک میز برای همراهی در رفع مشکلات درمانی شهروندان گردهم آوریم.

عمده نارضایتی شهروندان تهرانی از  تخلفات بیمارستان های خصوصی است

شاهد بروز پدیده زیرمیزی در بیمارستان های بخش خصوصی هستیم

به گزارش ایسنا وی در پایان با ذکر این مطلب که در تماس های تلفنی به ویژه در بخش بهداشت و درمان عمده نارضایتی شهروندان تهرانی از  تخلفات بیمارستان های خصوصی است اضافه کرد: متأسفانه علیرغم همه تلاش ها در مقابله با پدیده زیرمیزی در بیمارستانها، با استناد به گزارش های مردمی شاهد بروز این پدیده در بیمارستان های بخش خصوصی هستیم و در این ارتباط لازم است متولیان نظارتی در وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی اقدامات عملیاتی و سیستمی مقابله با آن را در مراکز درمانی و بیمارستان ها پیاده سازی نمایند.

پایان پیام/