برگزاری آزمون بورد دندانپزشکی، هفته آینده
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، رضایزدانی با بیان اینکه آزمون تئوری بورد دندانپزشکی روز 13 و آزمون شفاهی بورد دندانپزشکی روزهای 14 تا 16 آذر ماه برگزار می‌ شود گفت: طراحی سوالات امتحان تئوری در روزهای 9 تا 11 آذر ماه و طراحی سوالات آزمون شفاهی، روزهای 12و 13 آذر ماه برگزار می‌ شود؛بنابراین افرادی که در آزمون کتبی قبول شوند، می‌ توانند وارد مرحله آزمون شفاهی شوند.

وی با اشاره به حضور 420 شرکت کننده در این آزمون یادآور شد: 188 نفر در 4 رشته در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و 232 نفر در 6 رشته در دانشگاه علوم پزشکی تهران به رقابت می‌ پردازند. بیشترین شرکت کننده در رشته جراحی دهان و فک و صورت و کمترین شرکت کننده در رشته پاتولوژی دهان فک و صورت حضور دارند.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت گفت: آزمون تئوری برای اخذ دانشنامه برای همه رشته‌ ها غیر پاتولوژی دارای ضریب 2 و آزمون عملی ضریب 1 است. افرادی که در مرحله تئوری قبول شوند، به عنوان متخصص گواهینامه و آنهایی که در آزمون عملی هم قبول شوند، به عنوان بورد، دانشنامه دریافت می‌کنند.

یزدانی در پایان از برگزاری آزمون ملی تئوری دانش آموختگان دندانپزشکی خارج از کشور در دی ماه و آزمون صلاحیت بالینی برای بار دوم در بهمن ماه و اسفند ماه خبر داد و گفت: آزمون بورد یکی از مهم ترین امتحانات در این دبیرخانه است و امیدواریم این آزمون به نحوشایسته با همکاری مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور برگزار شود. ایسنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.